تاریخ: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۵۸۷
کد خبر: ۲۰۹۱۳۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان:

تعیین ۲۰ عامل معتمد در اهواز برای توزیع سیمان با قیمت مصوب

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ۲۰ عامل معتمد در اهواز برای عرضه سیمان با قیمت‌مصوب به مردم مشخص شده اند.

به گزارش می‌متالز، امیر حسین نظری چهارشنبه شب بیان کرد: پیرو تاکید استاندار خوزستان مبنی بر ساماندهی قیمت مصالح ساختمانی در استان این سازمان برای حذف دلالان از بازار سیمان و ساماندهی فروش این محصول در بازار عاملان معتمدی را در ۲۰ نقطه اهواز تعیین کرده که از روز شنبه هفته آینده سیمان را با قیمت مصوب عرضه خواهند کرد.

وی گفت: این عاملان باید سیمان را با قیمت مصوب هر کیسه ۳۶۵ هزار ریال به فروش برسانند و برای اطلاع همشهریان تابلو‌هایی باید در مقابل واحد صنفی نصب کنند.

نظری با اشاره به اینکه این قیمت با احتساب ارزش افزوده و هزینه حمل و نقل تعیین شده است ادامه داد: با متخلفان و دلالان که باعث اختلال در بازار سیمان شوند برخورد خواهیم کرد و مردم سیمان را از این عاملان خریداری کنند.

رییس سازمان صمت استان افزود: دلایل مختلفی در برهه‌ای از زمان باعث افزایش قیمت و کمبود سیمان در خوزستان و کشور شد.

وی گفت: تولید سیمان در استان به دلیل قطعی گاز و برق کاهش یافت و با افزایش هزینه‌های حمل و نقل که بابت انتقال سیمان به استان به قیمت افزوده می‌شد قیمت سیمان افزایش یافت.

وی گفت: با این وجود تلاش شد تا با متخلفان برخورد شده و سیمان را به ساماندهی رساندیم که در این برهه تعدادی بالغ بر ۴۰ واحد صنفی متخلف فروشنده سیمان و مصالح ساختمانی جریمه شدند.

نظری ادامه داد: در خصوص واحد‌های فرآوری شن و ماسه برای ساماندهی و تثبیت نرخ این‌کالا‌ها جلساتی را در این هفته برگزار کردیم که نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد.

قیمت سیمان در خوزستان طی روز‌های اخیر تا کیسه‌ای ۶۰۰ هزار ریال افزایش یافت که با دستور استاندار خوزستان برای تعدیل قیمت این کالا در استان و ساماندهی عرضه سیمان اقدامات لازم انجام گرفت.

در خوزستان سه کارخانه تولید سیمان فعال وجود دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خوزستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده