تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۶
بازدید: ۲۶۳
کد خبر: ۲۰۹۲۸۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

دادگستری آذربایجان شرقی در زمینه نحوه بهره برداری از معادن حساسیت دارد

‌می‌متالز - سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی با تاکید بر لزوم بهره‌برداری صحیح از معادن و حفظ و صیانت از جنگل‌های ارسباران، اظهار داشت: دادگستری استان در خصوص نحوه بهره‌برداری از معادن حساسیت ویژه‌ای دارد.

به گزارش می‌متالز، احمد موقری، روز شنبه در نشست بررسی مشکلات محدوده معدنی شرکت «آذر انیق» اظهار کرد: حاصل نابسامانی‌های شناخته شده این معدن به عنوان یک معدن قابل بهره‌برداری در جامعه، هجوم بهره‌برداران غیرمجاز، تخریب محیط زیست و منابع طبیعی و در نهایت ورود خسارت به بیت‌المال است که باید تمهیدات لازم برای آن اندیشیده شود.

وی گفت: اتخاذ تدابیر لازم برای رفع نابسامانی‌های شناخته شده معدن مس «انیق» ضروری است.

موقری، ادامه داد: دادگستری استان با هدف حفظ حقوق عامه و جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال، برداشت‌های غیرمجاز و پیشگیری از آلودگی‌های محیط زیستی بر حفظ و صیانت از جنگل‌های ارسباران تاکید دارد.

در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد، واگذاری معادن به بخش خصوصی از سوی دستگاه‌های متولی تسهیل شود تا از هرگونه سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب پیشگیری شود.

سازمان حفاظت محیط زیست استان نیز ملزم شد تا با همکاری سازمان صمت از هرگونه تعرض و تخریب محیط زیست جلوگیری کند و در صورت لزوم نسبت به تشکیل پرونده قضایی برای متعرضان اقدام کند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان شرقی

عناوین برگزیده