تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۲
بازدید: ۳۷۸
کد خبر: ۲۰۹۳۸۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

روسیه به دنبال راهکار‌های کنترل قیمت فلزات

‌می‌متالز - افزایش اخیر قیمت انواع محصولات فلزی، مشاغل روسی، به ویژه شرکت‌های ساختمانی را به درخواست کمک از دولت واداشته و دولت اکنون به دنبال راه حل‌های احتمالی از جمله تنظیم مقررات قیمت‌های داخلی است.

به گزارش می‌متالز، روسیه در حال بررسی اقدامات کنترل قیمت است، زیرا دولت نگران افزایش ناگهانی قیمت‌ها پس از دریافت این شکایات از مصرف کنندگان است.
وزارت صنعت و تجارت این کشور قصد دارد برخی از محصولات فولادی را در لیست کالا‌هایی که برای بازار داخلی ضروری محسوب می‌شوند، قرار دهد تا امکان کنترل قیمت‌ها با محدود کردن صادرات را داشته باشد.
این لیست احتمالاً شامل محصولاتی مانند سنگ آهن، آهن یا فولاد نیمه تمام، فولاد نورد شده، شمش‌های مس، ضایعات مس، سیم مسی و آلومینیوم و آلومینیوم فرآوری نشده است. در حال حاضر، برنامه‌ای برای ایجاد محدودیت وجود ندارد، اما به این ترتیب می‌توان مکانیزمی ایجاد نمود که در صورت لزوم دولت بتواند از آن استفاده کند. در ماه‌های اخیر قیمت تعدادی از محصولات فلزی از جمله لوله، میلگرد و ورق‌های فلزی افزایش چشمگیری داشته است. در این بین احتمال دارد برخی مقررات برای قیمت گذاری‌ها نیز تعیین شود.
پیشنهاد‌های مورد بحث شامل قرارداد‌های مستقیم با قیمت ثابت برای کاهش هزینه‌های شرکت‌های ساختمانی و همچنین ایجاد سهام محصولات فلزی است که در نهایت ممکن است برای مداخله در قیمت گذاری‌ها استفاده شود. پیشنهاد‌ها در خلال یک ماه آینده بررسی می‌شوند و با توجه به روند آتی بازار‌ها تصمیم گیری نهایی صورت خواهد گرفت.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده