تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۱۲
بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۲۰۹۳۹۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان صمت قم خبر داد:

احیای ۱۵ معدن راکد قم تا پایان سال ۱۴۰۰

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم از احیا و فعالسازی ۱۵ معدن راکد در استان تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محمود سیجانی در اولین جلسه شورای معادن قم با بیان اینکه معدن زیربنای بخش صنعت محسوب می‌شود و توجه به فراوری در معدن، اهمیت ویژه‌ای در جلوگیری از خام فروشی و افزایش ارزش افزوده دارد گفت: در حال حاضر در استان قم ۴۵ معدن راکد وجود دارد که در این جلسه مقرر شد، تا پایان سال جاری ۱۵ معدن راکد احیا شوند.

وی افزود: در معادن راکد که عمدتا صنایع غیرفلزی مانند خاک‌های صنعتی و سنگ لاشه هستند، معدنکار به هر دلیل توان راه اندازی و بهره برداری آن را نداشته و از آن‌ها سلب صلاحیت شده و به سرمایه گذاران جدید درقالب مزایده واگذار می‌شود که سال گذشته نیز ۱۳ معدن راکد احیا شدند.

رئیس سازمان صمت قم گفت: در ارائه تسهیلات مالی به معادن محدودیتی نداریم و میتوانیم از اعتبار امسال سازمان صنعت، معدن و تجارت که یک هزار و صد میلیارد تومان است به این بخش تزریق کنیم.

سیجانی با بیان اینکه در بخش معادن غیرفلزی یکی از مهمترین معادن استان، معدن منگنز محسوب می‌شود ادامه داد: عملیات اجرایی فراوری در این معدن، از سال گذشته بعنوان برنامه جهش تولید در استان آغاز شده و طبق برنامه ریزی دو ساله و با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد تومانی دولت، معدن منگنز قم از خام فروشی خارج شده و ارزش افزوده آن بطور چشمگیری افزایش می‌یابد.

گفتنی است که اقدامات شورای معادن برای فراوری دریاچه نمک و ایجاد جاده دسترسی به آن نیز که از مصوبات جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بود؛ در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پیگیری برنامه دو ساله فراوری معدن منگنز قم از دیگر دستورات جلسه امروز شورای معادن استان بود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده