تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۱۳
بازدید: ۳۰۸
کد خبر: ۲۰۹۵۱۵
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
دبیر انجمن سنگ ایران خبر داد:

جلسه با معاونت معدنی وزارت صمت برای استفاده از باطله‌های معادن سنگ تزیینی

‌می‌متالز - دبیر انجمن سنگ ایران گفت: استفاده ضایعات معادن سنگ‌های تزیینی در دستور جلسه شورای سیاستگذاری صنعت سنگ کشور بوده و قرار است سه شنبه این هفته جلسه‌ای با سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت و فعالان بخش خصوصی و... در خصوص این موضوع برگزار شود.

به گزارش می‌متالز، احمد شریفی با بیان این مطلب در ادامه افزود: از جمله مواردی که قرار است در جلسه روز سه شنبه با مهندس کشاورز سرپرست معاونت معدنی وزارت صمت مطرح شود در خصوص باطله و ضایعات معادن سنگ تزیینی است.

وی افزود: طرح انجمن سنگ ایران بر این مبناست که وزارت صمت را متقاعد گرداند تا ضایعات و باطله‌های معادن سنگ تزیینی که مزاحمت‌هایی برای محیط زیست و منابع طبیعی ایجاد کرده و طبق قانون معادن این باطله‌ها متعلق به وزارت صمت بوده و مالکیت آن را دارد، پروژه‌هایی برای استفاده از آن‌ها تعریف کند و بابت این سنگ‌ها پولی از مصرف کننده و واحد فرآوری سنگ دریافت نکند.

دبیر انجمن سنگ ایران ادامه داد: در واقع قرار است وزارت صمت این مواد زائد را به صورت تشویقی در اختیار افرادی بگذارد که تمایل دارند، آن‌ها را فرآوری کرده و با ایجاد ارزش افزوده از این باطله‌های معدنی، محیط زیست و منابع طبیعی را از این آلودگی نجات دهند.

گفتنی است، استفاده از پرت‌های معادن سنگ تزیینی و باطله‌های معادن در ساخت وسایلی همچون مبلمان شهری، بلوک، جدول‌های خیابان، سنگ فرش و ... می‌تواند ضمن زیباسازی شهری، باطله‌های معدن را تبدیل به یک محصول جدید کرده و هم اینکه منجر به ایجاد ارزش افزوده در صنعت سنگ کشور شده و اشتغالزایی نیز به همراه داشته باشد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده