تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۴۵
بازدید: ۴۳۱
کد خبر: ۲۰۹۵۱۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

احداث بزرگ‌ترین کارخانه تولید آهک در شرکت فولادسنگ مبارکه با همکاری ایران‌خودرو

‌می‌متالز - قرارداد پروژه بزرگ احداث فاز سوم کوره‌های پخت آهک و دولومیت شرکت فولادسنگ مبارکه اصفهان با شرکت تام ایران‌خودرو منعقد شد.

به گزارش می‌متالز، سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری سال تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نامگذاری شده و در همین راستا هدف گذاری برای افزایش ۱۲۰۰ تومان آهنگ و دولومیت به ظرفیت فعلی این کارخانه در دستور کار قرار گرفت

بدین ترتیب قرارداد جدید به همین منظور منعقد گردید. با اجرای این پروژه، بزرگ‌ترین کارخانه تولید آهک و دولومیت کشور، در محل کارخانه فولادسنگ (معدن حوض ماهی مبارکه) احداث خواهد شد و این شرکت جایگاه خود را به‌عنوان بزرگ‌ترین آهک‌ساز خاورمیانه تثبیت خواهد کرد.

مدت‌زمان اجرای این پروژه ۲۴ ماه است و طی آن ظرفیت تولید آهک و دولومیت بر مبنای تکنولوژی کوره‌های PFR به ظرفیت فعلی این کارخانه اضافه خواهد شد. محصول خروجی این کوره‌ها به‌عنوان ماده استراتژیک کمک ذوب فولاد است و به‌عنوان مواد اولیه ذوب فولاد در گروه فولاد مبارکه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گفتنی است این قرارداد از ابتدای اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ مورد تنفیذ قرار گرفت و بخش بزرگی از تجهیزات پروژه در داخل کشور طراحی و ساخته خواهد شد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده