تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۵۵
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۲۰۹۷۰۸
سرویس خبر : انرژی

کاتالیست‌های خوارزمی در قلب بزرگترین واحد اوره و آمونیاک خاورمیانه

‌می‌متالز - گسترش فناوری خوارزمی در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ موفق به اخذ چند پروژه مهم از مجتمع صنعتی پتروشیمی پردیس شد که در نخستین گام در سال ۱۳۹۹، کاتالیست‌های HDS مورد نیاز آن شرکت توسط خوارزمی تولید و تحویل دهی گردید. در دومین گام گسترش همکاری‌های خوارزمی و پتروشیمی پردیس، قرارداد تولید و تحویل دهی کاتالیست‌های «شیفت دما بالا» یا HTS مورد نیاز آن مجتمع در سال ۱۳۹۹ منعقد گردید. نخستین محموله از این کاتالیست‌ها در نیمه نخست اردیبهشت ماه سال جاری به پتروشیمی پردیس تحویل گردید.

به گزارش می‌متالز، شرکت پتروشیمی پردیـس بزرگ‌ترین مجتمع تولیدکننده آمونیاک و اوره در خاورمیانـه و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این محصولات در سطح جهان با تولید بیش از ۵ میلیون تن محصول در سال است. انعقاد این قرارداد علاوه بر تقویت تولید ملی، صرفه جویی قابل توجه ارزی را به همراه داشت و با تولید و تحویل دهی نخستین محموله از این کاتالیست ها، این مجتمع عظیم صنعتی از تامین یکی دیگر از کاتالیست‌های مورد نیاز خود از تولید کنندگان داخلی همراه با خدمات پس از فروش غیر قابل مقایسه با تولید کنندگان بین المللی که بار‌ها در شرایط حساس، از ارائه محصول و خدمات به صنعت کشور خودداری نموده اند، اطمینان حاصل کرد.
تولید آمونیاک در راکتور‌های سنتز توسط واکنش هیدروژن و نیتروژن صورت می‌پذیرد و خوراک این واحد عاری از اکسید‌های کربن می‌باشد. از این رو، کاتالیست‌های HTS وظیفه کاهش میزان غلظت مونوکسید کربن در جریان گاز سنتز و افزایش میزان غلظت هیدروژن را بر عهده دارند و لذا استفاده از یک کاتالیست با فعالیت کاتالیستی بالا و طول عمر، پایداری و عملکرد مناسب در طی زمان تضمین کننده این مهم می‌باشد. حساسیت فرآیند تولید آمونیاک به حضور “CO” نشان دهنده حساسیت نقش کاتالیست HTS در فرآیند فوق است.

منبع: گسترش فناوری خوارزمی

عناوین برگزیده