تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۰۸
بازدید: ۲۰۹
کد خبر: ۲۰۹۷۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
خودشان هم صبح جمعه فهمیدند!

سهامدار قربانی آزمون و خطا مسوولان بورس/ جبران زیان تصمیم مسوولان، پای کیست

‌می‌متالز - تقریبا حدود سه ماه از اجرای دامنه نوسان نامتقارن می‌گذرد که این دستورالعمل نه تنها سودی برای بازار نداشت بلکه ضرر‌های زیادی را هم متوجه سهامدارن کرد.

به گزارش می‌متالز، تقریبا حدود سه ماه از اجرای دامنه نوسان نامتقارن می‌گذرد که این دستورالعمل نه‌تن‌ها سودی برای بازار نداشت بلکه ضرر‌های زیادی را هم متوجه سهامداران کرد.

زمان چندین میلیون سهامدار که هر روز خود را صرف رصد تابلو کردند که رقم بسیار بزرگی است. علاوه برآن قفل شدن هزاران میلیارد تومان سرمایه سهامداران در بورس که موجب مشکلات زیادی برای آن‌ها پدید آورد و از طرفی با وضعیتی که در بازار به وجود آمد سرمایه گذاران زیادی به سوی بازار‌های موازی سوق یافتند.

در حالی دامنه به حالت قبل برگشته که وضعیت بازار همانند قبل نیست و زیان زیادی بابت آزمون‌وخطا مسوولان بورس سهامداران واردشده است.

اینکه چرا و چگونه اعضای شورای عالی بورس و رئیس سازمان به این نتیجه رسیدند که دامنه نامتقارن شود برای هیچ‌کس مشخص نیست و تاکنون کسی هم توضیحی دراین‌باره نداده است و همچنان سهامداران منتظر توضیحات تصمیم گیران در این زمینه هستند.

بر اساس اصل شفاف‌سازی، مسوولان توضیح دهند چه کسانی موافق دامنه نامتقارن بوده و چه استدلالی دراین‌باره داشتند؟ آیا نفع یا رانتی در پشت پرده وجود داشته است؟

سهامداران باید از کجا و چه شخصی زیان وارده به خود بابت این‌گونه تصمیمات ناشیانه و بی‌مطالعه را دریافت کنند؟

چرا مستنداتی که بر اساس آن تصمیم به اجرای دامنه نامتقارن گرفته‌شده برای سهامداران ارائه نمی‌شود تا حداقل به این نکته پی ببرند شاید در آن زمان بهترین تصمیم بوده است و اگر نبوده چرا حاضر به عذرخواهی نیستند؟

رئیس سازمان بورس که پس از اجرای دامنه نامتقارن از آن دفاع و به مزایای آن پرداخت آیا اکنون حاضر به توضیح درباره لغو این دستورالعمل خواهد بود یا خیر؟

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده