تاریخ: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۱۳
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۲۰۹۹۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تشکیل ۲۳۴۹ میلیارد ریال پرونده تخلفاتی توسط صنعت و معدن آذربایجان شرق

‌می‌متالز - حبیب امین زاده پنجشنبه روز جمع خبرنگاران با تبیین عملکرد مقایسه‌ای نظارت و بازرسی سازمان صنعت و معدن آذربایجان شرقی در سال جهش تولید نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸، اظهار کرد: پارسال ۲۳۱ هزار بازرسی توسط همکاران ما انجام شد و تعداد بازرسی‌ها ۷۷ و پرونده‌های تخلفاتی تشکیل شده در اثر آن ۱۱درصد […]

به گزارش می‌متالز، حبیب امین زاده پنجشنبه روز جمع خبرنگاران با تبیین عملکرد مقایسه‌ای نظارت و بازرسی سازمان صنعت و معدن آذربایجان شرقی در سال جهش تولید نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸، اظهار کرد: پارسال ۲۳۱ هزار بازرسی توسط همکاران ما انجام شد و تعداد بازرسی‌ها ۷۷ و پرونده‌های تخلفاتی تشکیل شده در اثر آن ۱۱درصد نسبت سال قبل از آن افزایش یافت.

وی افزود: این میزان بازرسی با تعامل و هماهنگی اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی، تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل غله، جهادکشاورزی، استاندارد و اداره اماکن در قالب گشت‌های مشترک در طول سال اجرایی شد.

وی از افزایش ۳۵ درصدی گشت‌های مشترک بازرسی در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن نیز خبر داد و تشریح کرد: در زمینه اقلام اساسی و با لحاظ اولویت کالایی اقدامات نظارت و بازرسی تداوم داشته و آرد و نان، مرغ و تخم مرغ، برنج، روغن نباتی و قند و شکر بیشترین موارد بازرسی شده و پرونده‌های تشکیل شده را شامل می‌شود.

وی نهاده‌های دامی، محصولات پتروشیمی، سیمان و محصولات فولادی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز را از دیگر اولویت‌های نظارتی در سال گذشته برشمرد و افزود: در سال گذشته نظارت بر تولید و توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده نیز به دلیل شیوع بیماری و به منظور تأمین بهینه ملزومات بهداشتی مبارزه با ویروس منحوس کرونا با جدیت در استان دنبال شد.

شناسایی ۱۸ هزار انبار و ۶ هزار و ۶۸۶ انبار جدید ثبت شده در سال گذشته

رییس سازمان صمت آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سال جهش تولید دومین استان برتر از نظر ثبت موجودی انبار‌ها در سامانه بوده ایم، از شناسایی ۱۸ هزار انبار و ثبت ۶ هزار و ۶۸۶ انبار جدید در استان خبر داد.

وی همچنین با تاکید بر آمادگی سامانه‌های مختلف سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی برای دریافت، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات و گزارش‌های مردمی، گفت: دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی در سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۳۱ در صدی داشته است.

کسب رتبه اول کشوری در عملکرد سامانه جامع انبار و رتبه دوم در سامانه جامع تجارت آذربایجان شرقی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با تشریح بخشی از اقدامات نظارتی در سال ۹۹، از کسب رتبه اول کشوری در عملکرد سامانه جامع انبار و رتبه دوم در سامانه جامع تجارت نیز خبر داد.

امین زاده با بیان اینکه در سال گذشته در راستای پنجمین برنامه محوری وزارت صمت در سال جهش تولید موضوع تنظیم بازار با بهره گیری از شیوه‌های نوین با جدیت دنبال شد، گفت: به منظور تأمین اقلام تنظیم بازار در سال گذشته ۲۲ هزار و ۴۰۰ تن شکر، ۱۰ هزار و ۱۵۸ تن برنج و ۸ هزار و ۳۱۰ تن روغن تأمین و توزیع شده است.

وی از صدور ۳۴ مجوز برای شرکت‌های پخش و برگزاری ۲۱ انتخابات اتحادیه در سال ۹۹ خبر داد و افزود: با برنامه ریزی‌های پیش بینی شده و به همت همکاران نظارت و بازرسی در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان، در زمینه عملکرد سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی (سیمبا) حائز رتبه دوم کشوری شده ایم.

امین زاده ادامه داد: مجموعه صمت آذربایجان شرقی در بخش‌های عملکرد سامانه شناسه کالا در حوزه لوازم خانگی و عملکرد سامانه رصد قیمت ۱۰۰ قلم کالای اولویت دار رتبه نخست کشوری را در سال ۹۹ بدست آورده است.

منبع: نصیرنیوز

عناوین برگزیده