تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۶
بازدید: ۲۰۹
کد خبر: ۲۱۰۱۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خبر داد:

حمایت ۶۵۰ میلیارد تومانی از طرح‌های سرمایه‌گذاری صنعتی بوشهر/ طرح پشتیبانی واحد‌های تولیدی اجرا می‌شود

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه "طرح حمایت و پشتیبانی از واحد‌های تولیدی در دستور کار قرار گرفته است" گفت: امسال ۶۵۰ میلیارد تومان برای حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری صنعتی به استان بوشهر اختصاص یافته است.

به گزارش می‌متالز، سید حسین حسینی با تأکید بر تحقق شعار سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها اظهار داشت: برای عملیاتی شدن شعار امسال برنامه‌هایی در قالب محور‌های مختلف طراحی و تدوین شده است.

وی، با اشاره به اینکه توجه ویژه‌ای به طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری شده است گفت: در سال جهش تولید حمایت‌های مختلف از پروژه‌های صنعتی، تولیدی، سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی در استان شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر فعال شدن واحد‌های راکد صنعتی را یکی از طرح‌های سال جهش تولید دانست و تصریح کرد: واحد‌هایی که در بخش‌های اعتباری، مالی، حقوقى مالیاتی، تأمین اجتماعی، و منابع بانکی و تسهیلاتی دچار مشکل بودن و سبب تعطیل شدن کارخانه و واحد‌های صنعتی شده بود با حمایت‌های ویژه وارد چرخه تولید شدند.



۳۱ واحد راکد صنعتی استان بوشهر به چرخه تولید بازگشتند

حسینی از شناسایی ۳۱ واحد صنعتی راکد در استان خبر داد و بیان کرد: سال گذشته ۳۱ واحد راکد صنعتی استان بوشهر با حمایت ویژه و بر براساس تصمیمات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به چرخه تولید بازگشتند.

وی، از افتتاح پروژه‌های تولیدی و صنعتی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته میزان جواز صادر شده برای بهره‌برداری واحد‌های تولیدی و صنعتی در استان بوشهر نسبت به سال ما قبل آن افزایش یافت و استان بوشهر در بخش سرانه اشتغال در واحد صنعتی در کشور رتبه برتر کسب کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، توسعه صادرات غیرنفتی را از برنامه‌های امسال دانست و خاطر نشان کرد: صادرات به ۱۳ کشور همسایه و کشور‌های هند و چین مورد توجه قرار گرفت و سال قبل از استان بوشهر به ارزش ۷ میلیارد دلار کالای غیرنفتی به استثنای میعانات گازی از این استان صادر شد.

حسینی، از احیا معادن غیرفعال در استان خبر داد و گفت: علاوه بر برگشت ۳۱ واحد صنعتی به چرخه تولید تعدادی از معادن در سال گذشته احیا و فعال شد.

وی، با اشاره به نظارت بر شبکه توزیع، رسیدگی به تخلفات صنفی و تقویت سرمایه‌گذاری افزود: در این زمینه ۷ محور طراحی شد و ۱۲ پروژه تدوین و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: سال گذشته با وجود محدودیت‌ها و فشار‌های اقتصادی تعداد پروانه‌های صنعتی در استان بوشهر ۵۸ درصد افزایش یافت و پیش بینی سرمایه‌گذاری با رشد ۱۶۶ درصدی ثبت شد.

رشد ۳ برابری واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی استان بوشهر

حسینی، از رشد ۳ برابری واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: تعداد قرارداد‌های واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی استان بوشهر نسبت به سال ۱۳۹۸ رشد ۳ برابری دارد.

وی، از راه اندازی نخستین شهرک صنعتی غیر دولتی در بخش صنایع فرآوری در دشتستان خبر داد و گفت: راه‌اندازی شهرک تخصصی غیردولتی در حوزه کسب‌وکار و صنایع کوچک در استان بوشهر مورد توجه قرار دارد و در این زمینه ایجاد شهرک تخصصی در توسعه صنایع پایین دستی در شهرستان‌های جنوبی همجوار با پارس جنوبی در اولویت قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر برنامه‌های سال ۱۴۰۰ را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: امسال برنامه‌ها بر اساس شعار سال در ۷ محور و ۴۰ طرح تدوین شده که توسعه صنایع تولیدی، مدیریت واردات و توسعه صادرات غیرنفتی، توسعه فناوری محصولات دانش‌بنیان، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک، پنجره واحد تجاری و سرمایه‌گذاری، بهبود فضای کسب‌وکار، مقررات‌زدایی، و بارگذاری طرح‌های تولیدی و صنعتی در سامانه بهین‌یاب و طرح تام به منظور تأمین مالی واحد‌ها و پروژه‌های بخش صنعت، معدن و تجارت از آن جمله است.

حسینی، با اشاره به ساخت بزرگترین کارخانه تولید آهک خاورمیانه در استان بوشهر خاطر نشان کرد: این کارخانه دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و دارای کوره‌های ۴۰۰ هزار تنی است.

وی، هدف‌گذاری استان را شناسایی قوانین دست و پاگیر و تسهیل‌گری دانست و تصریح کرد: برای تحقق شعار امسال باید برخی قوانین دست و پاگیر که مانعی بر سر تولید و صنعت هستند را اصلاح و یا برداشته شود.



۶۵۰ میلیارد تومان برای حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری اختصاص یافت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از تخصیص منابع مالی برای پرداخت تسهیلات بانکی به سرمایه‌گذاران خبر داد و گفت: امسال ۶۵۰ میلیارد تومان برای حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری صنعتی به استان بوشهر در قالب طرح تام اختصاص یافته است.

حسینی، تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای تأمین سرمایه‌گذاری ثابت واحد‌های صنعتی را از دیگر موارد دانست و بیان کرد: در این بخش ۴۵۰ میلیارد تومان برای سرمایه در گردش واحد‌های صنعتی مصوب شده است.

وی از پرداخت تسهیلات بانکی به واحد‌های صنعتی مشکل‌دار خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه سال قبل از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۲۱۱ میلیارد تومان پرداخت شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: برای رونق تولید سال قبل ۲۷۰ میلیارد تومان به واحد‌های صنعتی و تولیدی استان بوشهر پرداخت شد.

حسینی به منطقه آزاد صنعتی بوشهر پرداخت و تصریح کرد: مناطق آزاد با ارائه معافیت‌های گوناگون ظرفیت‌های قابل توجهی برای رونق تولید و صادرات ایجاد می‌کنند.

وی، با تأکید بر رفع آسیب‌های مناطق آزاد دیگر مناطق در منطقه آزاد صنعتی بوشهر گفت: تصویب منطقه آزاد بوشهر فرصت مهمی برای رونق صنعت، تولید، صادرات و اشتغال است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده