تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۸
بازدید: ۲۹۷
کد خبر: ۲۱۰۱۴۷
سرویس خبر : اجتماعی
به همت گل‌گهر و شورای فرهنگ عمومی شهرستان؛

نهمین دوره طرح نسیم نهج البلاغه به ایستگاه پایانی رسید

‌می‌متالز - نهمین دوره طرح نسیم نهج البلاغه که توسط شورای فرهنگ‌عمومی شهرستان و مشارکت شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در ماه مبارک رمضان با حضور بالغ بر ۷ هزار شرکت‌کننده برگزار شد، با برگزاری آزمون پایانی به کار خود پایان داد.

به گزرش می‌متالز، در این طرح و مسابقه که امسال در نهمین سال پیاپی خود برگزار شد، با کمک ۵۰ نفر از اساتید روحانی کتاب درسنامه نهج البلاغه که تالیف جمعی از اساتید حوزه علمیه قم و شامل ۱۶ درس با محتوای خود نهج البلاغه و حکمت‌های آن بود؛ به علاقه‌مندان تدریس شد.
با توجه به وضعیت بیماری کرونا و عدم امکان برگزاری جلسات آموزشی حضوری، اساتید؛ این جلسات را در گروه‌هایی که در فضای مجازی تشکیل داده بودند به علاقه‌مندان آموزش داده و سوالات چهارگزینه‌ای از محتوای درسنامه طراحی و پس از آن به سوالات پاسخ داده می‌شد.

دوره آموزشی نسیم نهج البلاغه نهم در طول ماه مبارک رمضان انجام شد و در روز‌های ۲۷ و ۲۸ ماه مبارک رمضان مسابقه نسیم نهج‌البلاغه به صورت آزمون آنلاین در پایگاه جامع نسیم نهج البلاغه به آدرس nahjo.ir و نرم افزار طراحی شده برای موبایل‌ها برگزار شد که البته به دلیل استقبال زیاد، زمان مسابقه تا روز عید فطر هم تمدید شد. همچنین ۲ هزار جلد از درسنامه هم برای افرادی که امکان استفاده از فضای مجازی را نداشتند، تهیه و توزیع شد.

گفتنی است ۳۱۳ جایزه شامل پنج سکه تمام بهار آزادی و ۳۰۸ جایزه نفیس دیگر برای برندگان تدارک دیده شده که در مراسم اختتامیه اهدا خواهد شد. البته با توجه به شرایط کرونا احتمالا برگزاری اختتامیه به صورت مجازی است.

در این طرح در کنار برگزاری آزمون، نظرات و پیشنهادات شرکت‌کنندگان هم در سایت ثبت می‌شد؛ بسیاری از افراد از مطالب ارائه شده و آشنایی با محتوای نهج البلاغه بسیار راضی بودند که تاثیرگذاری این طرح را می‌رساند. سعی شده محتوای سوالات، بیشتر آموزشی در نظر گرفته شود چرا که هدف برگزار کنندگان ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه و انس با آن است.

عناوین برگزیده