تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۴۰
بازدید: ۳۱۲
کد خبر: ۲۱۰۱۵۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس هیات مدیره شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

مقررات دست و پاگیر بزرگ‌ترین مانع برای تولید

‌می‌متالز - رئیس هیات مدیره شرکت فولاد مبارکه با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» گفت: در حال حاضر علاوه بر شرایط اقتصادی و مشکلات موجود در کشور، برخی مقررات دست و پاگیر و یا موضوعات سلیقه‌ای وجود دارند که خود بزرگ‌ترین مانع برای تولید به شمار می‌آیند.

به گزارش می‌متالز، سید ضیاء ایمانی با اشاره به ترکیب اعضای هیات‌مدیره این شرکت گفت: هیات‌مدیره شرکت فولاد مبارکه تغییراتی داشته و دو عضو جدید که از معاونان فولاد مبارکه هستند به هیات‌مدیره اضافه شده‌اند.

وی با بیان این مطلب در ادامه افزود: شرکت فولاد مبارکه یک مجموعه صنعتی مادر و قطب صنعت کشور است که باید به‌صورت همه‌جانبه، در بخش‌های مختلفی همچون حوزه مدیریتی، مسائل اقتصادی، تولید، اشتغال و جلوگیری از خروج ارز از کشور و... تقویت شود.

هیات‌مدیره فولاد مبارکه درصدد افزایش نقاط قوت این صنعت است

به گفته وی، شرکت فولاد مبارکه یک مجموعه ممتاز در کشور است و اکنون تیمی که با تمام مسائل شرکت فولاد مبارکه آشنایی دارند در قالب هیات‌مدیره در کنار هم قرار گرفته‌اند. اولین جلسه هیات‌مدیره نیز تشکیل شد و در آن اتفاقات خوبی رخ داد و تصمیم‌گیری‌های مناسبی برای این شرکت فولادی صورت گرفت.

ایمانی ادامه داد: شرکت فولاد مبارکه باید به نقطه اوج خود که سیاست و تدابیر هیات‌مدیره نیز بر پایه آن استوار شده، دست پیدا کند؛ چراکه اگر این شرکت در شرایط کنونی و با مدیریت فعلی نتواند به آرمان‌ها و واقعیت‌هایی که لازمه کار است دست یابد، باید تعمق بیشتری داشته باشد و درصدد رفع مشکلات و ایرادات برآید.

رئیس هیات‌مدیره شرکت فولاد مبارکه افزود: همه اعضای هیات‌مدیره شرکت فولاد مبارکه تصمیم گرفتند با تدابیر ویژه و سیاست‌های مناسب، همچنین در نظر گرفتن تمامی مسائل و مشکلات مجموعه فولاد مبارکه و با تکیه بر نیروی انسانی و ارتباطات موجود، این شرکت را که همیشه خوش درخشیده و با تلاش کارشناسان و مدیران طی سال‌های گذشته باعث سربلند و سرافزاری ایران اسلامی شده، در این مسیر نگه دارند و نقاط قوت شرکت فولاد مبارکه را افزایش دهند.

مقررات دست و پاگیر بزرگ‌ترین مانع برای تولید

وی با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» در ادامه افزود: در حال حاضر علاوه بر شرایط اقتصادی و مشکلات موجود در کشور، برخی مقررات دست و پاگیر و یا موضوعات سلیقه‌ای وجود دارند که خود بزرگ‌ترین مانع برای تولید به شمار می‌آیند. این در حالی است که گروه فولاد مبارکه مجموعه‌ای حساس محسوب می‌شود و منافع آن نیز ملی و مردمی است، چراکه درآمد‌های آن به‌نوعی به مردم بازگشته و متعلق به مردم است.

رئیس هیات‌مدیره شرکت فولاد مبارکه در جلسه با اعضای این هیات ضمن تأکید بر توجه این شرکت بر تحقق شعار سال خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۸۰ که رهبر معظم انقلاب اسلامی با تدابیر حکیمانه خود و با تأکید بر اشتغال‌آفرینی، شعار «اقتدار ملی و اشتغال‌آفرینی» را نام‌گذاری فرمودند، فولاد مبارکه در راستای تحقق شعار همان سال گام‌های زیادی برداشت و این مهم تاکنون ادامه داشته است.

بصیرت در جنگ اقتصادی و تلاش برای رونق تولید

وی با تأکید بر ضرورت پیروی از منویات مقام معظم رهبری افزود: ایشان هرساله با در نظر گرفتن شرایط کشور، شعار آن سال را تعیین و ابلاغ می‌فرمایند و نکته قابل‌توجه در نام‌گذاری مدبرانه ایشان در همه سال‌های دهه ۹۰ این بوده که ایشان همواره بر اقتصاد و تولید تأکید زیادی داشته و دارند.

رئیس هیات‌مدیره شرکت فولاد مبارکه نام‌گذاری سال‌های دهه ۹۰ توسط رهبر معظم انقلاب را نشان از اهمیت تولید و اقتصاد برای کشور دانست و عنوان داشت: حضور فولاد مبارکه در خط مقدم جبهه اقتصاد و صنعت نیازمند بصیرت داشتن و توجه به منویات مقام معظم رهبری در جنگ اقتصادی است که حقیقتا این شرکت علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه، نهایت تلاش خود را برای رونق تولید به کار گرفته است.

ایمانی با اشاره به نقش فولاد مبارکه در رونق و جهش تولید در سال‌های ۹۸ و ۹۹ بیان کرد: فولاد مبارکه در اواخر دهه ۹۰ و طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ با ثبت رکورد‌های پی‌درپی تولید فولاد توانست نیاز بسیاری از صنایع کشور را تأمین، از خروج ارز از کشور جلوگیری و سهم قابل‌توجهی از رونق و جهش تولیدات کشور را از آن خود کند.

افزایش تولید و اشتغال نیازمند همدلی بیشتر است

وی ادامه داد: بنابر آنچه گفته شد، باید فضایی ایجاد شود که همدلی بیشتری در آن وجود داشته باشد و مسوولان استان اصفهان، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و... کمک کنند تا شاهد تولید و اشتغال بیشتر در شرکت فولاد مبارکه باشیم. البته تصور ما بر این است که با توجه به شرایط موجود، همه پای کار آمده‌اند و با نگاهی به ارزش‌آفرینی فولاد مبارکه، تلاش بیشتری در جهت تحقق اهداف این شرکت خواهند داشت.

به گفته رئیس هیات‌مدیره شرکت فولاد مبارکه، اکنون با توجه به فضای همدلی موجود در شرکت، پیش‌بینی می‌شود مسیری که پیشِ روی این شرکت بزرگ صنعتی است چشم‌انداز بسیار خوبی دارد و فولاد مبارکه در آینده بیش از پیش خواهد درخشید.

ایمانی در پایان گفت: انتظار ما از فعالان روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه این است که در برنامه‌های آتی این مجموعه حضور بیشتر و پررنگ‌تری داشته باشند و دستاورد‌های فولاد مبارکه را به نحو مطوب‌تری اطلاع‌رسانی کنند؛ همان‌گونه که مقام معظم رهبری نیز همواره در فرمایشات خود به اطلاع‌رسانی درباره اقدامات و فعالیت‌های مجموعه‌ها تأکید داشته‌اند. این اقدام هم‌اکنون نیز به‌خوبی انجام می‌شود، اما با توجه به اینکه اتفاقاتی که در بخش‌های مختلف فولاد مبارکه رخ داده، بی‌نظیر است، هر اندازه اطلاع‌رسانی بیشتری صورت بگیرد، به نفع صنعت فولاد خواهد بود. البته هیات‌مدیره شرکت فولاد مبارکه نیز از فرایند اطلاع‌رسانی پشتیبانی لازم را به عمل خواهد آورد.

مانع‌زدایی‌های فولاد مبارکه از طریق بومی‌سازی

حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نیز در ادامه این جلسه با تأکید بر لزوم ارتقای تولید خاطرنشان کرد: شرکت فولاد مبارکه در سال جدید به تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر پشتیبانی از تولیدکنندگان، به‌عنوان یک صنعت مادر با حداکثر توان خود درصدد ارتقای تولید جهت تأمین کامل نیاز بازار خواهد بود و با تکیه بر توان داخلی در ارائه محصولات جدید نیز اتفاقات ویژه‌ای را رقم خواهد زد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در ادامه با اشاره به برنامه فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۰ یادآور شد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در معاونت بهره‌برداری فولاد مبارکه، پیش‌بینی می‌شود با افزایش تولید نسبت به سال گذشته، بتوانیم با تأمین فولاد موردنیاز کشور، از صنعت و اقتصاد به‌خوبی پشتیبانی کنیم.

وی با اشاره به موانع تولید و ضرورت تلاش برای از میان برداشتن این موانع بیان داشت: بومی‌سازی قطعات و تجهیزات صنعتی با تکیه بر شعار «ما می‌توانیم» در فولاد مبارکه منجر به بی‌نیازی این صنعت از واردات بسیاری از قطعات و تجهیزات خارجی و از میان برداشته شدن یکی از مهم‌ترین موانع تولید گردیده است.

عظیمیان در پایان ابراز امیدواری کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با تعیین تکلیف در قیمت‌گذاری فولاد می‌تواند گام بسیار مؤثری در مانع‌زدایی تولید در فولاد مبارکه و دیگر صنایع معدنی بردارد. امیدواریم در سال جاری برای فولاد مبارکه در زمینه تأمین سنگ‌آهن مانعی ایجاد نگردد تا از سرعت قطار پرشتاب این صنعت کاسته نشود.

منبع: شرکت فولاد مبارکه اصفهان

عناوین برگزیده