تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۱۱
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۲۱۰۱۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاندار سمنان:

سهم ۱۰ هزار میلیارد ریالی سمنان از طرح تام بهینه استفاده شود

‌می‌متالز - استاندار سمنان گفت: سهم ۱۰ هزار میلیارد ریالی استان از طرح تام (تامین مالی واحد‌های دارای اولویت بخش صنعت و معدن) برای سال ۱۴۰۰ به بهترین شکل در مسیر چرخه اقتصادی استفاده شود.

به گزارش می‌متالز، علیرضا آشناگر روز سه‌شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در استانداری با اشاره به تخصیص سهمیه جدید پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی در استان از محل طرح "تام"، گفت: مبلغ حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل این طرح برای رفع مشکلات صنعت و تولید استان اختصاص داده شده که بالغ بر ۵۰ درصد کل تسهیلات پرداختی در قالب رونق تولید در سال گذشته است و باید از این طرفیت مطلوب به بهترین نحو ممکن برای تقویت تولید و صنعت در استان بهره برد.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل استان سمنان نیز در خصوص جذب این تسهیلات تلاش ویژه‌ای داشته باشند.

استاندار سمنان گفت: دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل تلاش داشته باشند تا جایگاه برتر کشوری استان در سال گذشته در خصوص پرداخت تسهیلات رونق تولید، در سال ۱۴۰۰ نیز حفظ شود.

آشناگر گفت: نیاز است تا به صورت ویژه و مستمر، درخواست‌های متقاضیان و واحد‌های تولیدی در خصوص دریافت تسهیلات رونق تولید توسط دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل استان در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی شود و در این خصوص همچون سال گذشته اهتمام جدی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه استان سمنان سال گذشته توانست جایگاه برتر کشوری در خصوص پرداخت تسهیلات رونق تولید را به خود اختصاص دهد، افزود: دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل استان، در سال جاری نیز حداکثر تلاش خود را برای برطرف نمودن مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی به کار گیرند.

آشناگر تاکید کرد: جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید به صورت کاربردی و مستمر برگزار شود تا با اجرای مطلوب مصوبات، ضمن تسریع در حرکت چرخ صنعت استان، انشالله مشکلات کارگری در استان نداشته باشیم.

سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان سال ۹۹ بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال بود که برای سه هزار و ۶۱۸ نفر اشتغالزایی به همراه داشت.

طبق آمارها، ۷۶ هزار میلیارد ریال در قالب ایجاد یکهزار و ۸۰۰ پروانه بهره برداری در استان سمنان سرمایه‌گذاری انجام شده که این حجم سرمایه‌گذاری برای حدود ۶۸ هزار نفر اشتغال به همراه داشت و این استان را به قطب صنعت و معدن کشور تبدیل کرده است.

۹۰ درصد از صنایع استان سمنان مربوط به صنایع کوچک، ۶ درصد مربوط به صنایع متوسط و بقیه مربوط به صنایع بزرگ است.

سال ۹۹ با تلاش بخش‌های مختلف در استان سمنان ۳۰ واحد تولیدی با رفع مشکلات به چرخه تولید بازگشتند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سمنان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده