تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۳
بازدید: ۵۵۷
کد خبر: ۲۱۰۳۹۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

قیمت تختال صادراتی ایران ۱۰۰ دلار افزایش یافت

‌می‌متالز - بر اساس گزارش متال بولتن، طی هفته منتهی به چهارشنبه ۱۲ مه، قیمت شمش و تختال صادراتی ایران برای چندین هفته متوالی افزایش یافتکه به علت رشد تقاضای چین بود.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان،  قیمت میلگرد در بازار چین در ۱۰ مه افزایش یافت و به بالاترین سطح خود رسید. در روز چهارشنبه قیمت میلگرد در چین ۶۰۰۰ تا ۶۰۳۰ یوان (۹۳۴ تا ۹۳۸ دلار) در هر تن بود که نسبت به هفته قبل ۸۲۰ تا ۸۳۰ یوانرشد داشت.

قیمت کویل نورد گرم چین در ۱۰ مه پس از رشد معاملات آتی افزایش یافت. در روز چهارشنبه، قیمت‌ها بیشتر صعود کردند و به بالاترین سطح خود رسیدند. افزایش قیمت فولاد تخت در چین، معامله‌گرانی را که مواد ایرانی را به چین می‌فروشند تحریک کرد تا در آخرین معاملات خود با کارخانه‌های ایرانی سطوح بالاتر قیمت‌ها را بپذیرند.

دوشنبه هفته گذشته ۲۰۰۰۰ تن شمش ایران با قیمت ۶۵۷ دلار در هر تن فوب بنادر جنوبی ایران ثبت سفارش شد. تولیدکننده دیگری قرارداد ۳۰هزار تن شمش را امضا کرد که در ماه جولای با قیمت ۶۶۸ دلار به ازای هر تن فوب ارسال می‌شود.

روز چهارشنبه ادامه روند صعودی قیمت‌ها در چین سبب شد کارخانه دیگر ایران شمش خود را به قیمت بالاتر از ۶۹۵ دلار در هر تن فوب عرضه کند. این واقعیت که برای حمل‌ونقل مواد در ماه ژوئن برنامه‌ریزی‌شده بود، به تأمین‌کننده کمک کرد تا قیمت بالاتری را به دست آورد.

در کل سطح معاملات شمش ایران ۳۷ تا ۷۵ دلار در هر تن در طول هفته افزایش یافت.

درنتیجه، ارزیابی هفتگی Fastmarkets برای شمش فولاد صادراتی ایران در ۱۲ ماه مه، به ۶۵۷ تا ۶۹۵ دلار در هر تن رسید در حالی که هفته قبل از آن ۶۲۰ دلار در هر تن در هفته قبل بود.

فعالان بازار گفتند که بازرگانان در فروش به چین سود خوبی به دست می‌آورند، به‌ویژه اکنون که ۲ درصد عوارض واردات مواد منشأ خارج ازاتحادیه ملل آسیای جنوب شرقی (آسه‌آن) حذف شده است.

یکی از فعالان بازار گفت که شمش ایران در این هفته با قیمت ۷۵۰ تا ۷۶۰ دلار به ازای هر تن به چین معامله می‌شود در حالی که هزینه حمل حدود ۵۰ دلار در هر تن است.

منبع دیگری هم گفت که مشتریان چینی این هفته قیمت ۷۸۰ دلار در هر تن cfr را پذیرفته بودند، اما این اطلاعات قابل تأیید نیست.

در بخش تختال، افزایش قیمت حتی بیشتر از شمش بود. یک محموله ۳۰ هزار تنی تختال ایران در هفته گذشته به قیمت ۸۵۰ دلار به ازای هر تن فوب در بنادر جنوبی ایران معامله شد، در حالی که هفته قبل از آن ۷۵۰دلار بود.

درنتیجه، ارزیابی هفتگی Fastmarkets برای تختال صادراتی ایران با ۱۰۰ دلار افزایش نسبت به هفته قبل به ۸۵۰ دلار در هر تن رسید.

 

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده