تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۵۰
بازدید: ۵۵۵
کد خبر: ۲۱۰۴۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دومین اعلام جرم گمرک غرب در خصوص قاچاق برند معروف پوشاک/ سرنوشت اعلام جرم گمرک تهران چه شد؟

‌می‌متالز - با وجود تنظیم دومین اعلام جرم گمرک غرب در خصوص قاچاق برند معروف پوشاک، وضعیت اعلام جرم این پرونده در گمرک تهران اطلاعی در دست نیست.

به گزارش می‌متالز، گمرک غرب تهران اخیرا دومین اعلام جرم خود در خصوص قاچاق پوشاک را تقدیم مراجع قضایی نموده است. چندی قبل و در اواخر سال گذشته نیز این گمرک اولین اعلام جرم خود را در خصوص تعدادی از اظهارنامه‌های واردکننده ارائه کرده بود.

در مکاتبه نخست این گمرک آمده بود، نتایج بررسی‌های واصله از سازمان بازرسی کل کشور معاونت بازرسی امور اقتصادی و دارایی و اقدامات انجام شده توسط دفاتر ستادی گمرک جمهوری اسلامی ایران دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد دفتر بازرسی و حسابرسی و دفتر ترانزیت در راستای اجرای ماده ۱۴۳ قانون امور گمرکی حسابرسی پس از ترخیص و بررسی‌های کارشناسی وسیع به عمل آمده در این گمرک در خصوص اسناد اظهارنامه واردات قطعی و ترانزیت داخلی شرکت ... مشخص کرد که متهمین در سال ۱۳۹۵ مقادیر متنابهی کالا‌های پوشاک کیف کفش رگال رخت‌اویز قفسه فروشگاهی کمربند و کیسه خرید را با برند... در حجم بسیار بالا از طریق گمرکات مرزی به این گمرک ترانزیت داخلی و در ادامه با تنظیم اظهار نامه وارداتی و بدون داشتن مجوز ثبت سفارش به عبارت دیگر مازاد بر میزان ۴ فقره ثبت سفارش وزارت صنعت معدن و تجارت، از این گمرک ترخیص و وارد کشور نموده اند.

اما اخیرا دومین اعلام جرم گمرک مذکور صادر شده است، بر این اساس پیرو گزارش وقوع قاچاق شماره ۹۹/۱۵۴۶۲۷۷ مورخ ۹۹/۱۲/۱۲ و پس از بررسی‌های تکمیلی صورت گرفته در خصوص سایر اظهارنامه‌های وارداتی شرکت. مشخص گردید علاوه بر موارد اعلامی در گزارش اولیه قاچاق کالا‌های ذیل الذکر نیز با بهای کل ۲/۸۸۴/۳۸۷/۳۹۶/۷۷۲ (دو تریلیون و هشتصد و هشتاد و چهار میلیارد و سیصد و هشتاد و هفت میلیون و سیصد و نود و شش هزار و هفتصد و هفتاد و دو) ریال و از محل تعداد ۴۲ فقره اظهارنامه وارداتی سال ۱۳۵۹ به شماره کوتاژ‌های... بدون داشتن مجوز ثبت سفارش وارد کشور گردیده است. بر این اساس بهای کل کالا‌های فاقد مجوز ثبت سفارش (موضوع گزارش اولیه و گزارش پیش رو) به میزان ۶/۴۱۰/۹۲۰/۱۷۴/۴۷۶ (شش تریلیون و چهارصد و ده میلیارد و نهصد و بیست میلیون و یکصد و هفتاد و چهار هزار و چهارصد و هفتاد و شش) ریال اعلام می‌گردد.

اعلام جرم در خصوص، میزان ۳۲۳۶۲۷ کیلوگرم انواع پوشاک، میزان ۲۵۵۲۳ کیلوگرم رگال رخت آویز، تعداد ۹۵۲۴۳ جفت کفش انجام شده است.

گفتنی است، با وجود تنظیم دومین اعلام جرم گمرک غرب در خصوص قاچاق برند معروف پوشاک، وضعیت اعلام جرم این پرونده در گمرک تهران اطلاعی در دست نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده