تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۰
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۲۱۰۵۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
خدابخشی مطرح کرد؛

ارائه مجوز به بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری در زمینه تولید کالا‌های استراتژی/رفع وابستگی به خارج فراهم خواهد شد

‌می‌متالز - نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: با ارائه مجوز به بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری در زمینه تولید کالا‌های استراتژیک، امکان رفع وابستگی به خارج از کشور و بهبود شرایط کنونی فراهم خواهد شد و این موضوع مبتنی بر اقتصاد مقاومتی هست.

به گزارش می‌متالز، محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به لزوم خروج بانک‌ها از بنگاهداری گفت: خروج بانک‌ها از بنگاهداری در قانون رفع موانع تولید قید و برای آن‌ها محدودیت و ممنوعیت‌هایی قرار داده شده، اما تاکنون نسبت به این قانون توجهی نشده است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر با توجه به شرایط خاصی که بر اثر تحریم در کشور بوجود آمده، نمی‌توان به طور مطلق اعلام کرد که این قانون بد یا خوب است. در شرایط کنونی اقتصاد می‌توان با ارائه مجوز، به بانک‌ها اجازه داد تا در زمینه‌هایی مانند تولید کالا‌های راهبردی که برای تامین آن‌ها وابسته به خارج از کشور هستیم، ورود کرده و سرمایه‌گذاری کنند.

وی ادامه داد: با ارائه مجوز به بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری در زمینه تولید کالا‌های استراتژی، امکان رفع وابستگی به خارج از کشور و بهبود شرایط کنونی فراهم خواهد شد و این موضوع مبتنی بر اقتصاد مقاومتی هست. البته کمک و تقویت بخش خصوصی بسیار حائز اهمیت است، اما در شرایط فعلی که بخش خصوصی قادر به حل برخی مشکلات در حوزه تولید نیست، می‌توان از ظرفیت بانک‌ها استفاده کرد.

خدابخشی اظهار کرد: در بخش‌هایی که امکان ورود بخش خصوصی وجود دارد، باید از آن‌ها حمایت کرد، اما در شرایط کنونی باید به بانک‌ها اجازه ورود به میدان را داد و به عنوان یک فرصت از آن استفاده کرد. نه تنها بانک‌ها بلکه نهاد‌های عمومی غیردولتی مانند شستا، صندوق بازنشستگی و ... می‌تواند یک ظرفیت مناسب باشد و در شرایط کنونی اقتصاد ایجاد محدودیت صحیح نیست.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده