تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۵۵
کد خبر: ۲۱۰۵۸۲
یادداشت؛
‌می‌متالز - شرکت ذوب آهن یکی از پیشگامان در عرصه روابط عمومی نوین بوده و از همان ابتدای فعالیت خود در دهه ۵۰ با تاسیس واحد مستقل مدیریت روابط عمومی، توجه به فعالیت‌های مختلف ارتباطات درون سازمانی وبرون سازمانی شرکت را مد نظر ویژه قرار داده است.

به گزارش می‌متالز، شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان درطی بیش ازپنجاه سال فعالیت خود به عنوان مادر صنعت فولاد کشور، موجب گسترش و نهادینه شدن فرهنگ صنعتی در جامعه ایران شده و از این طریق زیرساخت‌های لازم را برای دیگر صنایع وتوسعه اقتصادی کشور فراهم نموده است. همچنین وجود این مجتمع عظیم صنعتی موجب تاسیس مراکز آموزشی فنی وصنعتی و از جمله دانشگاه صنعتی شریف شد که امروز قطب عملی صنعت کشور نیز محسوب می‌شود. ذوب آهن اصفهان همراه با تولید و در راستای مسئولیت اجتماعی خود با انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی در توسعه اجتماعی منطقه و استان نیز نقش ارزشمندی را ایفا کرده است.

این مجتع و دانشگاه بزرگ صنعتی یکی از پیشگامان در عرصه روابط عمومی نوین نیز بوده و از همان ابتدای فعالیت خود در دهه ۵۰ با تاسیس واحد مستقل مدیریت روابط عمومی، توجه به فعالیت‌های مختلف ارتباطات درون سازمانی وبرون سازمانی شرکت واز جمله ارتباط وتعامل با رسانه‌ها را مد نظر ویژه قرار داده به طوری که این امر هم در ارتباط با رسانه‌های جمعی کشور نمود یافت و هم منجر به اخذ مجوز و انتشار خبرنامه (ماهنامه) فولاد و بعد از آن هفته نامه آتشکار (به عنوان یکی از اولین نشریات درون سازمانی در صنعت فولاد کشور) با رعایت معیار‌های حرفه‌ای شد و در این زمینه الگویی شد برای بسیاری از سازمان‌ها و صنایع دیگر.

روابط عمومی ذوب آهن اصفهان هم اکنون با بهره گیری از جایگاه و ساختار مناسب (با ۵ اداره و سرپرستی مستقل) برای انجام وطایف محوله واطلاع رسانی درون و برون سازمانی از چند رسانه برخوردار است که هریک زمینه انتشار، مخاطب، اهداف و شرایط خاص خود را دارا هستند. هفته نامه داخلی آتشکار (با عنوان خبر نامه داخلی) که اولین شماره آن در ۲۵ دی ماه ۱۳۵۰ به چاپ رسید و سابقه ۴۹ ساله دارد.

چنانچه می‌دانیم رسانه‌ها به عنوان یکی از نماد‌های اصلی دنیای مدرن، نقش مهمی در توسعه صنعتی جوامع ایفا نموده اند و در این زمینه ذوب آهن اصفهان نیز با آگاهی از تاثیر چشمگیر رسانه‌ها در اطلاع یابی مردم از دستاورد‌های صنعتی و اقتصادی، همواره تعامل و ارتباط بسیار خوبی با رسانه‌های مختلف داشته است. ذوب آهن اصفهان همچنین در راستای مسئولیت اجتماعی خود حمایت از رسانه‌ها از جمله رسانه‌های محلی و سراسری را مدنظر داشته و رسانه‌ها نیز در شرایط مختلف با انعکاس دستاورد‌های این صنعت، نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند. باپیگیری روابط عمومی شرکت، اصحاب رسانه درسطح استان وکشور نه تنها در انعکاس موفقیت‌ها و دستاورد‌ها بلکه در شرایط بحرانی نیز یار و یاور این صنعت پیشکسوت کشور بوده اند.

با توجه به اینکه در عصر حاضر، تکنولوژی‌های ارتباطی، فرایند‌های مختلف به ویژه روابط عمومی را دستخوش تحول ساخته اند، روابط عمومی ذوب آهن نیز فعالیت گسترده در شبکه‌های اجتماعی و دیگر ابزار‌های وب را مدنظر قرار داده و در راستای توسعه روابط عمومی الکترونیک نیز گام‌های مهمی بر می‌دارد.

نظر به نقشی که روابط عمومی در تبلیغات عمومی وتجاری و برند سازی دارد و با توجه به بازار رقابتی امروز، روابط عمومی ذوب آهن، برنامه ریزی جامعی در خصوص انواع تبلیغات محیطی، نمایشگاهی، اینترنتی، رسانه‌ای و ... شکل داده و این تبلیغات و برند سازی را در سطوح داخل شرکت، کشور و سطح بین المللی دنبال می‌کند.

مجید مرادیان/ کارشناس روابط عمومی ذوب آهن اصفهان

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)