تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۴
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۲۱۰۵۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
زارع در تشریح نشست کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس:

تنها ۱۵ درصد از قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور اجرا شده است

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس با بیان اینکه تنها ۱۵ درصد قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور اجرا شده است گفت: مهمترین چالش پیش روی اجرای قانون مذکور، کندی و تاخیر در تصویب آیین نامه‌ها و عدم همکاری برخی از دستگاه‌های مشمول قانون است.

به گزارش می‌متالز، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی؛ در تشریح جلسه امروز (دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه) کمیسیون متبوعش، گفت: جلسه امروز کمیسیون جهش تولید، جلسه‌ای نظارتی در راستای میزان اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی بود.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون ۱۵ درصد قانون به صورت کامل اجرا شده و ۵۰ درصد اجرای ناقص و ۳۵ درصد آن اجرا نشده است گفت: طبق بررسی‌های انجام شده مهمترین چالش پیش روی اجرای قانون مذکور، کندی و تاخیر در تصویب آیین نامه‌ها و عدم همکاری برخی از دستگاه‌های مشمول قانون بوده است.

وی ادامه داد: وجود برخی از ابهامات و تفاسیر در برخی مواد قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی از دیگر مشکلات احصا شده در اجرای این قانون است.

سخنگوی کمیسیون جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به ضروت حمایت از تولید ملی، جهش تولید و تحقق شعار سال، نامه نگاری‌هایی با وزارت خانه‌ها و سازمان‌های مربوطه برای تصویب آیین نامه‌های این قانون صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده