تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۷
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۲۱۰۶۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سرعت تولید صنعتی چین در ماه آوریل کاهش یافت

‌می‌متالز - سرعت تولید کارخانجات چین در ماه آوریل نسبت به جهشی که در ماه قبل گزارش شده بود، کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، این در حالی است که میزان فروش خرده فروشی در چین از پیش بینی تحلیلگران کمتر بود که نشان دهنده افزایش فشار بر روند بهبود مصرف در این کشور است.

اطلاعات منتشر شده توسط اداره آمار ملی چین در روز دوشنبه نشان می‌دهد که تولیدات صنعتی این کشور در ماه آوریل ۹.۸ درصد رشد نسبت به یک سال قبل نشان می‌دهد که کندتر از افزایش ۱۴.۱ درصدی در ماه مارس است.

بر اساس این گزارش، تولید آلومینیوم در ماه آوریل ۱۲.۴ درصد نسبت به ماه مارس افزایش یافت و به یک رکورد ماهانه رسید.

فو لینگویی، سخنگوی اداره آمار ملی چین روز دوشنبه در یک نشست خبری در پکن اعلام کرد که اقتصاد این کشور در ماه آوریل بهبود مداوم نشان داد، اما مشکلات جدیدی نیز در حال ظهور است. وی گفت: مبانی بهبود اقتصادی داخلی هنوز امن نیست.

ارقام چشمگیر مربوط به رشد اقتصادی چین در ماه‌های اول سال جاری میلادی در مقایسه با دوره مشابه یک سال قبل که توسط بحران کرونا فلج شده بود، صورت گرفته بود.

فروش خرده فروشی در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷.۷ درصد افزایش داشت که بسیار ضعیف‌تر از رشد ۲۴.۹ درصدی پیش بینی شده توسط تحلیلگران بود و نسبت به جهش ۳۴.۲ درصدی در ماه مارس نیز کاهش نشان داد.

فو تاکید کرد که مصرف باید بهبودی مداوم داشته باشد.

داده‌های اداره آمار چین نشان می‌دهد رشد فروش لوازم خانگی به ویژه در ماه آوریل به شدت کاهش یافته و از ۳۸.۹ درصد رشد در ماه مارس به ۶.۱ درصد رسیده است.

سرمایه گذاری دارایی ثابت در چهار ماهه اول سال جاری ۱۹.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است که نسبت به رشد ۲۵.۶ درصدی از ژانویه تا مارس کاهش نشان می‌دهد.

منبع: بورس کالای ایران

عناوین برگزیده