تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۳۰
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۲۱۰۷۰۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر روابط عمومی شرکت ذوب‌آهن اصفهان:

روابط عمومی ذوب‌آهن برای تسهیل امور کارخانه، وظیفه ذاتی تعریف کرده است

‌می‌متالز - مدیر روابط عمومی شرکت ذوب‌آهن اصفهان در خصوص جایگاه روابط عمومی و نقش آن در اعتلای اهداف سازمانی گفت: وظیفه اصلی روابط عمومی ایجاد ارتباط بین سازمان و جامعه، همچنین ایجاد خط ارتباطی وتعامل بیشتربین افراد سازمان است.

به گزارش می‌متالز، علیرضا امیری با بیان این مطلب در ادامه افزود: زمانیکه مشکلی بزرگ در کار ایجاد می‌شود، تنها یک فرد با روابط عمومی بالا می‌تواند گره را باز کند؛ درواقع وظیفه ذاتی روابط عمومیست که همه افراد سازمان را به سر میز مذاکره کشانده و کار‌ها را از طریق تعامل به پیش ببرد و تسهیلگر امور باشد.

وی افزود: در حال حاضر روابط عمومی شرکت ذوب‌آهن اصفهان به عنوان یکی از سابقه‌دار‌ترین روابط عمومی‌ها در کشور است. زیرا بخش روابط عمومی این شرکت هم زمان با تاسیس کارخانه شکل گرفته و با بررسی سوابق کارکردی روابط عمومی ذوب آهن در ان سال‌ها متوجه خواهید شد تمام مواردی که امروز جزو برنامه‌های یک واحد روابط عمومی تعیین میشود از ابتدای کار در روابط عمومی ذوب آهن وجود داشته است، البته با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی و توسعه دانش، روابط عمومی نیز از این تغییرات بهره برده، ودر این مسیر حرکت کرده است.

به گفته مدیر روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، برای روابط عمومی جهت تسهیل یکسری از امور کارخانه وظیفه ذاتی تعریف شده و تا امروز ادامه پیدا کرده است.

امیری در ادامه به بخش‌های مختلف و فعال در ذوب آهن اصفهان اشاره کرد و گفت: بخش روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان امروز دارای ۵ اداره است. واحد ارتباط با رسانه که وظیفه انتقال اخبار و رویداد‌های شرکت را دارد و در کنار آن نیز طی ادوار گذشته ماهنامه فولاد، هفته نامه آتشکار و فصل نامه پیک خانواده توسط این واحد به چاپ می‌رسیده است. همچنین برخی فعالیت‌های دیگر نیز که می‌تواند در قالب کتاب منتشر شود، در دستور کار روابط عمومی قرار گرفته و می‌توان به چاپ کتاب زبان ذوب اشاره کرد که ۳ جلد آن منتشر شده است. همچنین چاپ کتابی با عنوان روایت حماسه که بر اساس خاطرات ۱۴ هزار ایثارگر و ۲۸۶ شهید تهیه شده را می‌توان نام برد.

وی افزود: واحد روابط عمومی ذوب آهن اصفهان در تولید و ساخت فیلم مستند نیز اقدام کرده است. همچنین به رشته تحریر درآوردن شخصیت‌های شاخص، انتقال دانش و تجربیات آن‌ها نیز از دیگر اقدامات رخ داده در این بخش است. همچنین اداره تبلیغات نیز وظیفه برندسازی سازمان را برعهده دارد.

مدیر روابط عمومی ذوب آهن اصفهان افزود: در واحد افکارسنجی ذوب آهن اصفهان نظرسنجی از ذینفعان شرکت از جمله مشتریان، پیمانکاران وسهامداران، کارکنان و جامعه انجام می‌شود؛ همچنین در سال گذشته جمع آوری اطلاعات در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی بر اساس استاندارد GIR نیز صورت گرفته است.

امیری گفت: در بخش روابط عمومی به امور فرهنگی اهمیت داده می‌شود و در واحد سمعی بصری و مستند سازی نیز در سال گذشته فیلم مستند شهید شاهمرادی و چندین فیلم از جمله فعالیت‌های زیست محیطی، توسعه و... ساخته شده است.

مدیر روبط عمومی ذوب آهن اصفهان درباره اینکه مهمترین چالش در روابط عمومی چیست، اظهار کرد: روابط عمومی همواره باید حضور پررنگی در بخش‌های مختلف داشته باشد؛ از سوی دیگر هر اندازه فعالیت بیشتر باشد، میزان نقد و بررسی افزایش خواهد یافت و اشکالات و نقاط قوت بیشتری مشخص خواهد شد.

به گفته امیری، با توجه به تمام سختی‌هایی که در کار روابط عمومی وجود دارد، تنها عشق و علاقه به این کار است که می‌تواند، زمینه را برای فعالیت نیروی انسانی فراهم کند. در غیر این صورت فعالیت بدون علاقه به روابط عمومی کار را برای افراد سخت خواهد کرد؛ بنابراین مدیر روابط عمومی نیز باید بتواند انگیزه برای انجام کار را ایجاد کند و افراد را عاشق این کار نگه دارد و اهمیت وارزشمندی کار را برای افراد حفظ کند.

وی افزود: برای انجام هرچه بهتر کار در روابط عمومی باید کل اعضای سازمان را با خود همراستا ساخت. برای مثال زمانی که قرار است در یک مجموعه بزرگ مانند ذوب آهن با ۱۴ هزار نفر همه را یکدل و همراستا و همفکر کنید، کار سختی در پیش خواهیم داشت که ممکن است همیشه نتیجه مطلوب مورد نظر هم حاصل نشود.

وی معتقد است، در گذشته که تعداد و تنوع رسانه‌ها کمتر بود، کار برای انتشار اخبار و آگاهی رسانی آسانتر از امروز بود، چراکه امروزه با افزایش تعدادو متنوع شدن رسانه‌ها رصد اثربخشی وتاثیر گذاری فعالیت رسانه‌ای برسطوح مختلف جامعه کار مشکلی است. در پایان وظیفه دارم روز روابط عمومی را به همکاران این رشته پرتنش تبریک بگویم به امید روز‌های بهتر همراه باسلامتی برای همه هموطنان عزیز و گرامی.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده