تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۷
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۲۱۰۸۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون طرح و برنامه وزارت صمت خبر داد:

امضای ۳۰۰ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه سرمایه گذاری بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و پنج شرکت برتر/ توسعه سرمایه گذاری باید مهمترین راهبرد آینده اقتصاد ایران باشد

‌می‌متالز - معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: دومین مرحله از طرح " اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر " با امضا تفاهم نامه بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و ۵ شرکت بزرگ تولیدی اجرا می‌شود.

به گزارش می‌متالز، سعید زرندی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ها ۱۰۰ طرح و موضوع سرمایه‌گذاری را شامل می‌شود، افزود: در گام دوم از اجرای طرح اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر، شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، گروه صنعتی زر، شرکت ایران رادیاتور و شرکت سنگ آهن گهر زمین حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه‌ها روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، استانداران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولین دستگاه قضایی امضا خواهد شد گفت: این سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های معدن و صنایع معدنی، لوازم خانگی و صنایع غذایی انجام خواهد شد.

زرندی با اشاره به اینکه در مرحله اول اجرای این طرح با حضور ۵ شرکت در قالب ۶۲ پروژه و با سرمایه‌گذاری بیش از۱۵۲ هزار میلیارد تومان اسفندماه ۹۹ تفاهم همکاری امضا شد، افزود: شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو، شیرین عسل، آلومینیوم المهدی، ماشین سازی اراک و نفت سپاهان تفاهم نامه‌های همکاری با موضوعات معدن و صنایع معدنی، صنایع پتروشیمی، ماشین سازی، صنایع غذایی با وزارت صنعت، معدن و تجارت امضا کردند.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت با بیان اینکه شرکت برتر تولیدی کشور در سال ۹۹ شناسایی و رتبه بندی شد، گفت: طرح اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر با هدف توسعه سرمایه گذاری و استفاده از توان شرک‌های بزرگ اجرا می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: باید موضوع توسعه سرمایه گذاری در بخش تولید به عنوان مهمترین راهبرد اقتصاد ایران تبدیل شود و همه ظرفیت‌ها در این خصوص فعال شود.

زرندی تاکید کرد: مدل‌های جدیدی در بخش سرمایه گذاری تعریف شده که طرح" اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر" یکی از آن‌ها می‌باشد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده