تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۵۹
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۲۱۰۹۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
خدابخشی در تشریح نشست کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی و نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی تصویب شد

‌می‌متالز - نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تصویب طرح تحقیق و تفحص از پرداخت و دریافت حقوق‌های نامتعارف و نجومی و همچنین درخصوص اجرای قانون تامین کالا‌های اساسی و تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی و قوانین حقوق و دستمزد در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در تشریح نشست عصر امروز (سه شنبه ۲۸ اردیبهشت) کمیسیون متبوع خود گفت: با حضور انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری استخدامی کشور درخواست تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از دریافت و پرداخت حقوق‌های نامتعارف و نجومی بررسی شد.

وی ادامه داد: در این جلسه رسیدگی به درخواست جمعی از نمایندگان برای اعمال ماده ۲۳۴ با موضوع استنکاف دولت از ساماندهی سامانه ثبت حقوق و مزایا بررسی و بعد از رأی گیری، این درخواست به تصویب کمیسیون نرسید.

خدابخشی افزود: بررسی درخواست تعدادی از نمایندگان جهت انجام تحقیق و تفحص از عملکرد دولت درخصوص اجرای قانون تامین کالا‌های اساسی و تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی و قوانین حقوق و دستمزد در این جلسه بررسی و در نهایت به تصویب کمیسیون برنامه و بودجه رسید.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: همچنین در بحث رسیدگی به درخواست جمعی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از پرداخت دریافت و پرداخت حقوق‌های نامتعارف و نجومی، انصاری اعلام کرد که پیش از این با کمک دیوان محاسبات حدود ۲۳ میلیارد تومان از محل حقوق‌های نجومی به خزانه دولت بازگردانده شده، اما در نهایت بعد از بحث و بررسی ها، انجام این تحقیق و تفحص نیز به تصویب اعضای این کمیسیون رسید.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده