تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۵۴
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۲۱۱۰۹۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
وزیر راه و شهرسازی:

ذوب آهن اصفهان در شرایط تحریم، ایران را در جمع تولید کنندگان ریل دنیا قرار داد

‌می‌متالز - اولین روز از هفتمین کنفرانس بین المللی حمل و نقل ریلی در مهندسی راه آهن با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، سعید رسولی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی، پیروز حناچی شهردار تهران، جبارعلی ذاکری رییس دانشگاه علم و صنعت، منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان و جمعی دیگر از صاحب نظران صنعت ریلی ایران و سایر کشور‌ها در محل دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، وزیر راه و شهرسازی در این کنفرانس گفت: ذوب آهن اصفهان در شرایط سخت تحریم دشمن، ایران را در جمع تولید کنندگان ریل دنیا قرار داد که دستاورد بسیار ارزشمندی است و هم اکنون ریل استاندارد این کارخانه در محور‌های مختلف کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، همین جا شایسته می‌دانم از مسوولین و کارگران پرتلاش این مجموعه تشکر و قدردانی نمایم.
محمد اسلامی افزود: اولین هدف ما این بود که در راستای خودکفایی متعهدانه بایستیم و اجازه ندهیم که ریل و سوزن مورد نیاز کشور از خارج وارد شود؛ لذا شرکت‌ها و کارخانجات سازنده را حمایت و پشتیبانی کردیم و آن‌ها کار را به نتیجه رساندند؛ اگر چه این تحقیقات ۲۰ سال به طول انجامیده بود، اما هم اکنون نتیجه‌اش این است که ریل در داخل کشور تولید می‌شود و برای پروژه‌های زیرساختی نصب و به بهره‌برداری می‌رسد.
محمد اسلامی ضمن تاکید بر حمایت از تولید داخل خاطرنشان کرد: باید همه ما متعهد باشیم که صنعت حمل و نقل را در کشور توسعه دهیم و این توسعه باید در شان مردم ایران باشد.
وی افزود: حمایت از تولید داخل نقش بسزایی در توسعه راه آهن دارد، زیرا تفاوت در دانش و فناوری شکل می‌گیرد و برای توسعه پایدار راه آهن نیاز به حمایت از تولید داخل داریم.
اسلامی تصریح کرد: نیازمند تحول فکری و عملی در توسعه زیر ساخت، منابع انسانی و ساز و کار فرایند‌ها بودیم که در این راه اقدامات زیادی انجام دادیم که بخشی از نتایج این تحول در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ قابل مشاهده است.
وی گفت: با ریل گذاری که در خطوط راه‌آهن کشور انجام شده است ما از سال گذشته تا به حال در یک بازه زمانی ۱۲ ماهه و نیز تا پایان خدمت دولت ۹۰۰کیلومتر ریل گذاری می‌کنیم که شش و نیم برابر معدل سال‌های گذشته می‌باشد و این ثمره هم عزیزان فعال در این حوزه بوده است.
در ادامه سعید رسولی، مدیرعامل راه‌آهن جمهورس اسلامی نیز گفت: با حمایت‌های مقام معظم رهبری، در توسعه صنعت ریلی کشور شاهد پیشرفت‌های خوبی هستیم و برنامه‌های علمی و تکنولوژیک ریلی طبق سند چشم انداز به نقطه مطلوبی رسیده است.
وی اضافه کرد: با تکیه بر توان متخصصان و تولید کنندگان داخلی می‌توانیم در توسعه کمی و کیفی صنعت ریلی کشور گام‌های مهمی برداریم.
رسولی ادامه داد: ارتباط صنعت با دانشگاه می‌تواند گره‌ها و مسایل را بگشاید، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود و در کنار آن فعالیت‌های مرکز جهادی پیشرفت و کارگروه‌های آن که اساتید دانشکده راه آهن هستند، محلی برای تلاقی نخبگی، صنعت و کارشناسان برای حل مسائل اولویت دار می‌باشد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده