تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۰۶
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۲۱۱۳۰۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رونمایی از طرح آزادسازی معادن غیرفعال

رونمایی از طرح آزادسازی معادن غیرفعال با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون معدنی وزارت صمت و رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران

‌می‌متالز - حدود شش هزار محدوده و پهنه معدنی در سراسر کشور از طریق مزایده به افرادی که اهلیت و صلاحیت دارند واگذار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، رزم حسینی وزیر صمت در مراسم طرح آزاد سازی شش‌هزار محدوده ومعدن غیر فعال افرادی هستند ۴۰ سال یک معدن را بدون استفاده در اختیار داشتند و مجوز فروشی می‌کردند. طرح آزاد سازی معادن یک اقدام شجاعانه بود، وزارت صمت مخالف غارت معادن است.

ممکن است ابتدا مخالفت‌هایی باشد، اما این موضوع را شجاعانه اجرا می‌کنیم. این مزایده فرصت برای سرمایه گذاران ایجاد می‌کند

در این طرح اگر معدنی واگذار شد، اما معدن فعال نشد اقدام به مزایده مجدد خواهیم کرد. وزارت صمت بر این طرح نظارت ویژه خواهد نمود.

وزارت صمت به دنبال روان‌سازی فعالیت اقتصادی، حذف قوانین مزاحم، مشارکت سایر دستگاه‌ها در افزایش تولید است و این موضوع در ستاد اقتصاد مقاومتی پیگیری می‌شود.

روانسازی صادرات به سرعت پیگیری می‌شود و صادرات کشور رو به بهبود است. جلوگیری از خام فروشی بطور جدی پیگیری می‌شود. نباید مواد معدنی خام صادر شود و به مصلحت کشور نیست. باید ایجاد ارزش افزوده در معدن ایجاد شود.

در مزایده معادن ویژه خواری، رانت بازی و پارتی بازی نداریم و از طریق سایت و قانونی این واگذاری‌ها انجام می‌شود

ایران علاوه برای نفت خیز بودن، معدن خیز هم میباشد. ارزش ذخایر ما ۵۰۰ میلیارد دلار است. واین رقم با اکتشافات قابل افزایش است.

همچنین در این مراسم دکتر نبئی، رییس سازمان آمادگی سازمان نظام مهندسی معدن را برای موارد ذیل اعلام نمود:

  • صدور با دقت و سرعت گواهی صلاحیت فنی و مالی

  • شرکت موثر در کمیسیون مزایده و بررسی

  • تهیه بسته‌های سرمایه گذاری استانی و منطقه‌ای

  • ارائه خدمات مشاوره‌ای مربوطه

منبع: سازمان نظام مهندسی معدن

عناوین برگزیده