تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۰۰
بازدید: ۲۶۴
کد خبر: ۲۱۱۳۶۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در ۱۲ ماهه سال ۹۹؛

رشد تولید همه محصولات صنایع معدنی مثبت شد

‌می‌متالز - آمار تولید مقدماتی کالا‌های منتخب برای بخش معدن و صنایع معدنی از سوی وزارت صمت منتشر شد که بر اساس آن تمامی محصولات در حوزه صنایع معدنی با رشد تولید همراه شده اند.

به گزارش می‌متالز، در گزارش خلاصه عملکرد تولید در بخش معدن و صنایع معدنی، مشاهده می‌کنیم که تولید فولاد خام در سال ۹۸ به میزان ۲۶۴۳۲،۹ هزار تن بوده است که با رشد ۷.۳ درصدی به ۲۸۳۷۴،۹ هزارتن در سال ۹۹ رسیده است.

همچنین در خصوص تولید محصولات فولادی نیز در این گزارش آمده است که میزان تولید صورت گرفته در سال ۹۸ به مقدار ۲۳۳۹۲،۱ هزارتن بوده که با رشد۷.۲ درصدی در سال ۹۹ به میزان ۲۵۰۶۹،۶ هزارتن تولید شده است.

در این میان تولید کاتد مس به عنوان یکی از محصولات با ارزش افزوده بالاست که در سال ۹۹ با رشد ۱۴.۴ درصدی از ۲۵۴.۱ هزارتن در سال ۹۸ به ۲۹۰.۸ هزارتن در سال ۹۹ رسیده است.

شمش آلومینیوم خالص نیز که در میان کالا‌های صنعتی و معدنی بالاترین رشد تولید را به خود اختصاص داده از ۲۸۷،۱ هزارتن در سال ۹۸ به ۴۴۶،۶ هزارتن در سال ۹۹ افزایش یافته و رشد ۵۵.۵ درصدی را تجربه کرده است.

آلومینا به عنوان ماده اولیه تولید شمش آلومینیوم نیز در سال ۹۹ با رشد منفی مواجه شده است. چراکه میزان تولید این محصول در سال ۹۸ به میزان ۲۳۳،۲ هزارتن بوده که در سال ۹۹ به ۲۲۹،۱ هزارتن کاهش یافته است.

کنسانتره زغال سنگ به عنوان یکی از مواد اولیه در صنعت فولادسازی در سال ۹۸ به مقدار ۱۶۲۷،۵ هزارتن تولید شده که با رشد ۲.۵ درصدی به ۱۶۶۸،۹ هزارتن در سال ۹۹ ثبت شده است.

سیمان نیز در سال ۹۸ به مقدار ۶۱۶۶۵،۴ هزارتن تولید شده که با رشد ۱۲.۵ درصدی به رقم ۶۹۳۷۸،۱ هزارتن در سال ۹۹ رسیده است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده