تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۲۰
بازدید: ۴۶۷
کد خبر: ۲۱۱۴۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خبر داد:

سهم شستا در پرداخت هزینه ماهانه ۲۲ هزار میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی

‌می‌متالز - مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اعلام تخصیص اعتبار۲۶۰۰ میلیارد تومانی وام بازنشستگان، هزینه ماهانه این نهاد را ۲۲ هزار میلیارد تومان و سهم هلدینگ شستا را ماهیانه تا ۳ هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش می‌متالز، مصطفی سالاری با اعلام رشد ۵۷ درصدی بودجه سازمان تامین اجتماعی و از ۱۷۲ هزار میلیارد تومان سال گذشته به ۲۷۱ هزار میلیارد تومان سال جاری، گفت: هزینه ماهیانه سازمان حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان بوده و انتظار می‌رود بین ۱۷ تا ۱۸ هزار میلیارد تومان وصولی نقدی حق بیمه محقق شود و شستا نیز ماهیانه ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان از محل سود و جابجایی دارایی‌ها پرداخت کند.

وی ادامه داد: مابقی هزینه سازمان از مطالبات جاری و معوق از دولت تأمین می‌شود که در سال جاری ۸۹ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه پیش بینی شده است. افزایش اعتبار وام بازنشستگان از ۱۸۰ میلیارد تومان سال ۹۸ به ۲ هزار میلیارد تومان سال گذشته گام مهمی بود و در سال به ۲۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی در میان مدت مشکلی برای ارائه خدمات ندارد، اما در بلندمدت نیازمند برخی اصلاحات است، افزود: بینی شده با ساز و کار‌های تشویقی و براساس ظرفیت‌ها و اختیارات قانونی سازمان، مزایایی، چون کاهش تعرفه و سهم بیمار از هزینه درمان برای افرادی که از نظام ارجاع استفاده می‌کنند، ایجاد شود.

سالاری گفت: تعهدات سازمان در بیماری‌های صعب العلاج هم به حدود ۱۰۰ صد می‌رسد و ساز و کار جداگانه‌ای برای این بخش پیش‌بینی و با دولت و بیمه سلامت همکاری خواهد شد.

منبعک بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده