تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۰۶
بازدید: ۲۷۹
کد خبر: ۲۱۱۷۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تعیین نحوه ماموریت کارمندان دستگاه‌های اجرایی به مناطق آزاد

‌می‌متالز - معاون توسعه مدیریت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از تصویب نحوه ماموریت کارمندان دستگاه‌های اجرایی به مناطق آزاد در جلسه اخیر هیات دولت خبر داد.

به گزارش می‌متالز، روز یکشنبه دوم خرداد ماه هیات وزیران با توجه به درخواست دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی مبنی بر ارایه راهکاری قانونی در مورد نحوه مأموریت کارمندان دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری به سازمان‌های این مناطق، با پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور در این خصوص موافقت کرد.

«میثم رفیع پرهیزکار» معاون توسعه مدیریت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی درباره چگونگی تصویب این مصوبه توسط هیأت وزیران گفت: بر اساس این تصمیم، ماموریت کارمندان دستگاه‌های اجرایی به سازمان‌های مناطق آزاد، بدون حفظ پست سازمانی و با دریافت حقوق و مزایا بر اساس سطح پست سازمانی مورد تصدی دستگاه مقصد از محل اعتبار سازمان‌های مزبور و مطابق قانون حاکم بر نظام پرداخت دستگاه مبدأ، بلامانع می‌باشد.

پرهیزکار ادامه داد: در مواردی که سطح سازمانی مورد تصدی دستگاه مقصد، در دستگاه مبدا وجود نداشته باشد، همترازی پست سازمانی مورد تصدی بنا به پیشنهاد دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد، توسط شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی صورت خواهد گرفت.

وی در این خصوص توضیح داد: پیرو احکام دیوان عدالت اداری در سال گذشته مشکلاتی برای همکارانی که در سطوح مدیریتی مناطق آزاد به صورت مامور از سایر دستگاه‌های اجرایی مشغول به فعالیت بودند ایجاد شده. در پی آن مصوبه دیوان عدالت در خصوص ممنوعیت پرداخت به مامورین بر مبنای قوانین دستگاه مقصد، ابلاغ شد و از آن زمان موضوع پرداخت به همکاران مامور در مناطق به جهت رعایت قانون به صورت علی الحساب اجرایی گردید.

پرهیزکار با اشاره به اقدامات موثر دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و اعلام بروز مشکلات به دستگاه‌های ذیربط گفت: به جهت لازم الاجرا بودن احکام دیوان عدالت اداری و عدم تفسیر از آن لازم بود این خلاء قانونی را که در قوانین ماموریت کارکنان وجود داشت از طریق مبادی ذی ربط پیگیری شود، لذا معاونت توسعه مدیریت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در بخش‌های حقوقی و منابع انسانی نشست‌های متعددی به منظور رفع مشکل با سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار کرد و در نهایت متن مصوبه هیات وزیران با اخذ نظر حوزه‌های حقوقی کلیه سازمان‌های مناطق آزاد تنظیم و با هماهنگی و همراهی حوزه امور نظام‌های پرداخت و معاونت سرمایه انسانی سازمان امور اداری و تعامل معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور که رییس کمیسیون اجتماعی دولت در مجلس شورای اسلامی نیز هستند تنظیم و مصوب گردید.

پرهیزکار ادامه داد: این مسئله با کمک همه بخش‌های مرتبط در کمتر از یک ماه به سرانجام رسید و خوشبختانه شاهد تصویب آن در نشست هیات وزیران هستیم. این تصویب نامه پس از ابلاغ رسمی به سازمان‌های مناطق آزاد نیز ارسال تا مراحل اجرایی آن آغاز شود و مشکلات پیش آمده برای مدیران و کارکنان مأمور شاغل در سازمان‌های مناطق آزاد از این جهت مرتفع گردد.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده