تاریخ: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۱:۰۰
بازدید: ۳۲۳
کد خبر: ۲۱۲۲۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو هیات مدیره کنفدراسیون صنعت:

ورود مردم به بورس به سود بانک‌ها است / اثر فروش دارایی‌های دولت بر بازار

‌می‌متالز - عضو هیات مدیره کنفدراسیون صنعت با بیان اینکه ورود مردم به بورس به سود بانک‌ها است، گفت: دولت با استفاده از فرصت فروش دارایی‌ها زمینه تقویت بازار را فراهم می‌کند.

به گزارش می‌متالز، مهدی کریمی تفرشی با اشاره به تامین مالی شرکت‌های تولیدی از طریق بازار سهام گفت: با توجه به شرایط کنونی اقتصاد و رکود برخی از صنایع، تامین مالی یا نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی به یکی از مهمترین دغدغه‌ها تبدیل شده است. مشکلات تحریم و اثر آن در بخش تولید، تجارت و مشکلات ارزی باعث شده نیاز بنگاه‌ها به تزریق نقدینگی بیش از گذشته شود. در همین راستا هدایت پول‌های سرگردان به سمت بازار سرمایه و تامین مالی شرکت‌های تولیدی می‌تواند در نهایت به رونق اقتصادی و تولیدی منجر شود.

وی افزود: لازمه حضور شرکت‌ها در بورس وجود شفافیت در فعالیت‌های آن‌ها است و از این طریق می‌توانند بخشی از نقدینگی موردنیاز را تامین کنند. بورس اکنون رقیب جدی سیستم بانکی محسوب می‌شود و در صورت عدم استفاده از این بستر متضرر خواهیم شد. ورود مردم به بورس به سود سیستم بانکی است. زیرا شرکت‌ها نقدینگی را به‌عنوان حساب‌جاری وارد بانک‌ها می‌کنند.

تفرشی ادامه داد: شرکت‌ها می‌توانند درصورتی که تمایل به عرضه سهام در بورس نداشتند پروژه‌ای را در بورس عرضه و برای هر فعالیت از مشاور و متخصص استفاده کنند بنابراین باید از شرکت‌هایی که قصد ورود به بورس دارند حمایت مالی، معنوی و مشاوره‌ای شود. اکنون بازار سرمایه به عنوان یک ابزار برتر برای تامین مالی دولت جهت فروش دارایی‌ها مطرح است. در صورتی که دولت بتواند از این فرصت برای افزایش بهره‌وری و تامین مالی شرکت‌ها استفاده کند، آنگاه روند بازار سرمایه بیش از گذشته تقویت خواهد شد.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده