تاریخ: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۲۹
بازدید: ۲۹۰
کد خبر: ۲۱۲۲۶۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

ثبت بالاترین قیمت طلا طی ۵ ماه گذشته

‌می‌متالز - پس از آنکه مقام‌های فدرال رزرو بر تداوم سیاست فعلی خود در مورد پایین نگه داشتن نرخ بهره تصریح کردند و در پی تضعیف دلار و افزایش نگرانی‌ها از رشد تورم، قیمت طلا امروز افزایش داشت و به بالاتر از رقم تعیین کننده ۱۹۰۰ دلار رسید که بیشترین سطح از ۸ ژانویه سال جاری تاکنون است.

به گزارش می‌متالز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴ درصد رشد به ۱۹۰۶ دلار و ۹۹ سنت رسید که بالاترین رقم ثبت شده از ۸ ژانویه تاکنون بود.

قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز هم با نیم درصد افزایش به ۱۹۰۶ دلار و ۶۰ سنت رسید.

استفن اینز تحلیلگر موسسه مدیریت دارایی سی پی آی در این باره گفت: «تضعیف دلار به رشد قیمت طلا کمک کرده و افزایش ریسک‌های تورمی نیز در حال حاضر بیش از همه عوامل دیگر مورد توجه قرار گرفته است. طلا در حال حاضر یک محل امن جهت در امان نگه داشتن سرمایه‌ها از خطر تورم به شمار می‌رود.»

وی افزود: «حتی اگر تورم بالا هم برود، فدرال رزرو سیاست انبساطی خود را حفظ خواهد کرد. آنچه برای بازار طلا مهم است نرخ بهره در آمریکاست. فدرال رزرو گفته که نرخ بهره را در نزدیکی صفر حفظ خواهد کرد و این مسئله سبب تضعیف دلار و رشد قابل توجه قیمت فلز زرد شده است.»

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارز‌های رقیب در نزدیکی بالاترین رقم‌های ۴ ماه و نیم گذشته تثبیت شده و سبب ارزان‌تر شدن طلا برای خریدارانی گشته که از ارز‌های غیردلاری استفاده می‌کنند.

سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا نیز در حال حاضر در نزدیکی پایین‌ترین رقم ۲ هفته اخیر قرار دارد و این موضوع سبب کاهش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار‌هایی نظیر بازار طلا گشته است.

منبع: بورس کالای ایران

عناوین برگزیده