تاریخ: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۱۵
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۲۱۲۳۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

یکصد و شانزدهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شد

‌می‌متالز - یکصد و شانزدهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور اعضاء ستاد و مدیران عامل و اعضا هیات مدیره شبکه بانکی کشور به منظور تعیین تکلیف واحد‌های تولیدی تحت تملک شبکه بانکی و تسریع در روند برگشت این واحد‌ها به چرخه تولید، برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، یکصد و شانزدهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بعد از ظهر امروز (چهارشنبه ۵ خرداد ماه) به ریاست قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شد.

در ابتدای جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط دبیرخانه ستاد در یک هفته گذشته توسط دبیر ستاد ارائه شد.

بر اساس توضیحات دبیر ستاد تسهیل، شرکت در جلسات دبیرخانه ستاد اقتصادی دولت برای نهایی سازی بسته پیشنهادی وزارت صمت، پیگیری تامین سوخت مورد نیاز واحد‌های تولیدی برای تولید برق اضطراری از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و ابلاغ توافقات به استانداران سراسر کشور جهت پیگیری مصوبات و اطلاع‌رسانی به واحد‌های تولیدی، برگزاری جلسه برای حل مشکلات شرکت گروه ملی فولاد، برگزاری پنجمین جلسه کمیته حمایت قضایی از تولید و سرمایه‌گذاری و برگزاری نخستین جلسه کمیته‌های توسعه صادرات، امور معادن، مالیات، محیط زیست، حقوقی و قضایی را به عنوان اقدامات انجام شده در دبیرخانه ستاد عنوان کرد.

همچنین برگزاری جلسه دبیرخانه با دستور بررسی مسائل واحد‌های استان آذربایجان غربی از جمله اقداماتی بوده است که در یک هفته گذشته در دبیرخانه ستاد مورد پیگیری قرار گرفته بود.

در ادامه، جلسه به منظور اخذ تصمیمات لازم برای تعیین تکلیف و تدوین برنامه‌ی نامه اقدامات اجرایی احیای مجدد واحد‌های تحت تملک شبکه بانکی وارد دستور شد و نماینده بانک مرکزی و نمایندگان بانک‌های عامل گزارشی از آمار و وضعیت واحد‌های تولیدی تحت تملک این شبکه و آخرین وضعیت این واحد‌ها ارائه دادند.

بانک مرکزی در ادامه جلسه گزارشی را درخصوص تعیین سازوکار مشخص و ایجاد ساختار پاسخگو برای دسترسی آسان و سریع ستاد و فعالین اقتصادی به مدیران، کارشناسان و مسئولان در بانک مرکزی ارائه داد.

همچنین آخرین وضعیت تصویب و ابلاغ دستورالعمل جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی تملیکی موسسات اعتباری، موضوع دیگری بود که در یکصد و شانزدهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مطرح شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده