تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۳۳
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۲۱۲۴۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صنایع بزرگ کاشان در مناطق روستایی ایجاد اشتغال و محرومیت‌زدایی می‌کنند

‌می‌متالز - نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: با شرکت سایپا، فولاد امیرکبیر کاشان و فولاد کویر آران و بیدگل تفاهم‌نامه‌هایی امضا شد تا مناطق روستایی کاشان در حوزه محرومیت‌زدایی و توسعه کسب و کار‌ها از آن بهره‌مند شوند.

به گزارش می‌متالز، سیدجواد ساداتی‌نژاد در خصوص دستاوردهای، سفر وزیر صمت به کاشان اظهار کرد: در بحث شهرک‌های صنعتی تصمیم گرفته شد شهرک ۵ هزار هکتاری که بزرگ‌ترین شهرک صنعتی کشور است؛ به‌عنوان شهرک چهار صنعتی کاشان مقدمات مربوط به احداث زیرساخت آن انجام شود.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که، ۲۰۰ میلیارد تومان به شهرک صنعتی ۵ هزار هکتاری کاشان اختصاص داده شد، گفت: قرار شد مکان‌سنجی شهرک صنعتی ۵ هزار هکتاری را شرکت شهرک‌ها انجام بدهد تا هرچه زودتر شاهد کسب و کار و رونق صنعت در منطقه کاشان را شاهد باشیم.

وی با بیان این که، قرار شد دو هکتار زمین در شهرک امیرکبیر باقیمت ۵۰ درصد جهت استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته بشود، افزود: منطقه ویژه اقتصادی برای ما بسیار حائز اهمیت است، قرار شد در مورد این مجموعه هزار هکتاری مقدمات ایجاد زیرساخت آن انجام شود.

ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه، ۳۰۷ میلیارد تومان امسال برای منطقه ویژه اقتصادی اختصاص داده شده و قرار شد تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان هر نیاز زیرساختی که دارد تأمین شود، ادامه داد: سرعت و پیشرفت بسیار خوبی در مورد منطقه ویژه اقتصادی خواهیم داشت که نوید خوبی برای حوزه اشتغال را می‌دهد.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی در خصوص دریاچه نمک و سهم ۴۳ درصدی شهرستان کاشان از این دریاچه گفت: مقرر شد جلسه ویژه‌ای برگزار بشود تا پرونده بهره‌برداری آن به منطقه داده شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، در خصوص استقلال و اختیارات اداره صمت کاشان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کاشان ظرفیت‌های خوبی در حوزه صنعت دارد دستور داده شد تا پس از بررسی، کاشان به صورت ویژه تمهیداتش برای تفویض اختیار قطعی انجام بشود.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف جلسه که شخصاً از وزیر صمت درخواست کرده بودم بحث مسؤولیت‌های اجتماعی شرکت‌های بزرگ بود، وزیر صمت تجربه خوبی در کرمان و خراسان در زمان استانداری داشت؛ در این خصوص با شرکت سایپا قراردادی دوجانبه امضا شد و برخی از مناطق حاشیه‌نشین و روستا‌های کاشان را تحت حمایت شرکت سایپا خواهند بود تا بتواند در خصوص کسب و کار‌ها و مسائل روستا اقدام کنند.

وی ادامه داد: با فولاد امیرکبیر کاشان هم تفاهم‌نامه امضا شد و بخشی از روستا‌ها و مناطق حاشیه‌نشین کاشان را به شرکت امیرکبیر خواهیم سپرد تا در حوزه کسب و کار و محرومیت‌زدایی اقدامات لازم را انجام دهد؛ تفاهم‌نامه‌ای با فولاد کویر آران و بیدگل امضا شد تا در حوزه محرومیت‌زدایی و توسعه کسب و کار‌ها از آن بهره‌مند شوند؛ امیدواریم با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود یک اتفاق مناسب خوبی در حوزه صنعت و اشتغال در منطقه کاشان شاهد باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده