تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۳۳
بازدید: ۲۷۳
کد خبر: ۲۱۲۴۳۸
سرویس خبر : انرژی

پیش بینی جهش بیش از ۸ هزار مگاواتی مصرف برق در هفته آینده/ خاموشی در راه است؟

‌می‌متالز - با بازگشت برخی واحد‌های حرارتی و نیروگاه اتمی بوشهر به مدار بهره برداری، وضعیت تأمین برق نسبت به یک هفته پیش، وضعیت مطلوب تری است، اما رسیدن به پیک مصرف بالای ۵۷ هزار مگاوات در میانه هفته آینده، احتمال بروز خاموشی‌ها را در پی دارد.

به گزارش می‌متالز، بر اساس آمار رسمی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، پیک مصرف برق در شبانه روز گذشته به ۴۹ هزار و ۳۱۰ مگاوات رسید. در واقع پیک مصرف برق که در میانه هفته جاری به ۵۵ هزار مگاوات رسیده بود به طور موقت به زیر ۵۰ هزار مگاوات رسید.

در مقایسه با پیک ۴۹ هزار مگاواتی روز گذشته، به نظر می‌رسد با یک جهش بیش از ۸ هزار مگاواتی مصرف در روز‌های آینده مواجه ایم؛ چرا که کارشناسان هواشناسی پیش بینی افزایش ۷ تا ۱۲ درجه‌ای دما را در روز‌های آینده (هفته پیش رو) دارند و از آنجا که هر درجه افزایش دما موجب افزایش ۱۲۰۰ مگاواتی مصرف برق در کشور می‌شود، این میزان رشد مصرف برق دور از انتظار نیست.

با وجود آنکه با بازگشت برخی واحد‌های حرارتی و نیروگاه اتمی بوشهر به مدار بهره برداری، وضعیت تأمین برق نسبت به یک هفته پیش، وضعیت مطلوب تری است؛ اما رسیدن به پیک مصرف بالای ۵۷ هزار مگاوات در میانه هفته آینده، احتمال بروز خاموشی‌ها را در پی دارد.

از اینرو به منظور جلوگیری از بروز خاموشی ها، در کنار برنامه‌های توانیر برای پیک سایی در بخش صنعت و کشاورزی، مشترکان بخش خانگی برق نیز باید در ساعات پیک (۱۲ تا ۱۷) و (۲۰ تا ۲۳) حداقل ۱۵ درصد از مصرف خود را کاهش دهند و از به کاربردن وسایل برقی پرمصرف در این ساعات خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده