تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۵۴
بازدید: ۷۵۸
کد خبر: ۲۱۲۴۶۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
با حضور وزیر صمت صورت گرفت؛

کلنگ زنی واحد ذوب و ریخته گری فولاد‌های آلیاژی مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل

‌می‌متالز - رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر شهرستان آران و بیدگل گفت: عملیات عمرانی دو پروژه صنعتی شامل طرح بروزرسانی خط نورد شماره ۲ و راه اندازی واحد ذوب و ریخته گری فولاد‌های آلیاژی مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت کلنگ زنی شد.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا خوروش گفت: عملیات عمرانی دو پروژه صنعتی شامل طرح بروزرسانی خط نورد شماره ۲ و راه اندازی واحد ذوب و ریخته گری فولاد‌های آلیاژی مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار اصفهان، نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی و مسوولان محلی کلنگ زنی شد.


رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر شهرستان آران و بیدگل افزود: این واحد به عنوان پیشرفته‌ترین واحد ذوب و ریخته گری کشور با قابلیت تولید انواع فولاد‌های کربنی کیفی، آلیاژی میکروآلیاژی و فولاد‌های زنگ نزن، در زمان بهره برداری بزرگترین مقاطع بلوم در خاورمیانه را تولید خواهد کرد.



خوروش تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح سالانه ۸۰۰ هزار تن تولید انواع بیلت و بلوم فولادی آلیاژی در این مجتمع صنعتی تولید خواهد شد.

وی افزود: استفاده از انواع مواد اولیه ورودی آهن اسفنجی و قراضه، استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا در زمینه فولادسازی و ریخته گری، استفاده از حداکثر توان داخلی در زمینه ساخت تجهیزات و ماشین آلات و انتقال دانش فنی ساخت در جهت قطع وابستگی و اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم از دیگر ویژگی‌ها و امتیازات این پروژه بزرگ عمرانی صنعتی است.


رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر شهرستان آران و بیدگل تصریح کرد: در احداث این واحد، بالاترین تکنولوژی سیستم بازچرخانی آب با هدف دستیابی به کمترین میزان مصرف آب در بین واحد‌های فولادسازی کشور به کار گرفته شده و در جهت عدم استفاده از منابع ارزشمند آب زیرزمینی و کاهش آلودگی‌های ناشی از پساب‌های شهری، استفاده از پساب شهری کاشان از طریق احداث تصفیه خانه تکمیلی در دستور کار قرار گرفته است.


خوروش افزود: همچنین طرح بروزرسانی خط نورد شماره دو مجتمع فولاد کویر با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت بهره برداری شد. این طرح ظرفیت تولید ۷۰۰ هزار تن انواع میلگرد‌های فولاد آلیاژی به صورت شاخه و کلاف، قابلیت نورد انواع فولاد‌های کربنی کیفی، میکروآلیاژی، آلیاژی و زنگ نزن با هدف تامین صنایع پایین دستی فولاد کشور و بی نیازی از واردات کلاف‌های فولادی و قابلیت حضور در بازار‌های بین المللی دارد.


وی افزود: متنوع‌ترین طیف مواد اولیه ورودی و محصولات تولیدی در خاورمیانه، استفاده از آخرین تکنولوژی موجود در دنیا در زمینه نورد محصولات فولادی، بکارگیری آخرین تکنولوژی در کوره پیشگرم با نگاه کاهش مصرف انرژی و استفاده از حداکثر توان داخلی در ساخت تجهیزات در جهت بومی سازی تکنولوژی از جمله ویژگی‌های این طرح صنعتی است.

منبع: خبرگزاری شبستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده