تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۳۲
بازدید: ۳۳۰
کد خبر: ۲۱۲۵۹۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
وزیر صنعت خبر داد:

سیاست جدید وزارت صنعت برای شرکت‌های معدنی + گزارش شناسایی ذخایر

‌می‌متالز - وزیر صنعت از ارزش بیش از ۵۰۰ میلیارد دلاری معادن اکتشاف شده در نقاط مختلف گفت: هر شرکتی که مواد معدنی آن به اندازه کافی باشد ملزم به فرآوری مواد معدنی تولیدی خود است.

به گزارش می‌متالز، علیرضا رزم حسینی در مراسم بازدید از کارخانه قند مروارید مهاباد اظهار داشت: تداوم عملیات اکتشاف معادن نشان می‌دهد ارزش ذخایر آن تا هزار میلیارد دلار نیز خواهد رسید. بخش معدن و صنایع معدنی امروزه از اهمیت زیادی برخوردار بوده و قابلیت همپایی با نفت را برای تحصیل ارز و ایجاد اشتغال داشته و بستری ارزشمند برای سرمایه‌گذاری جدید محسوب می‌شود.

وی افزود: بالغ بر ۶۰ میلیارد تن ذخیره معدنی شناسایی شده که از این رقم حدود ۳۷ میلیارد تن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است و ارزش معادن اکتشافی در نقاط مختلف به بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار می‌رسد. جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی بصورت جدی دنبال می‌شود و معدنی استخراج نمی‌شود مگر اینکه امکان فرآوری داخل برای ایجاد ارزش افزوده داشته باشد و این مسیر با جدیت ادامه دارد.

رزم حسینی ادامه داد: یکی از سیاست‌های وزارتخانه حرکت به سوی فرآوری مواد معدنی است و برهمین اساس تصمیم گرفته شده تا هر شرکتی که مواد معدنی آن به اندازه کافی باشد ملزم به فرآوری مواد معدنی تولیدی خود شود تا بدین وسیله به سوی اشتغالزایی بیشتر حرکت کرد؛ بنابراین گزارش، کارخانه قند مروارید مهاباد با ظرفیت سالانه ۲ میلیون تن چغندر قند یکی از بزرگترین کارخانه‌های قند آذربایجان غربی بشمار می‌رود که با بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در حال احداث بوده و تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده