تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۳۹
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۲۱۲۶۳۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر روابط عمومی شرکت فولاد سفید دشت:

روابط عمومی می‌تواند سازمان را در اجرای استراتژی‌های اصلی یاری کند

‌می‌متالز - مدیر روابط عمومی شرکت فولاد سفید دشت با اشاره به اهمیت روابط عمومی در دنیای مدرن امروز گفت: این نهاد ارتباطی می‌تواند به برقراری ارتباط با افراد و بخش‌های داخلی سازمان زمینه‌ساز مشارکت کارکنان، انعکاس فعالیت‌ها و تلاش‌های بنگاه‌ها در تحقق اهداف شرکت و تعهدات سازمان در مقابل ذی‌نفعان پرداخته و با ایجاد انسجام و تشویق و ترغیب افراد به همراهی و همکاری موثر و مداوم در اجرای استراتژی‌های اصلی سازمان موفق‌تر شود.

به گزارش می‌متالز، آرش کوهی اظهار کرد: در آستانه ورود به قرن ۱۵ شمسی و در حالی که آخرین گردنه‌های ورود به جامعه نرم‌افزاری و اطلاعاتی را پشت سر می‌گذاریم، روابط عمومی به عنوان یکی از حلقه‌های مهم ارتباط سازمان با مخاطبان و سایر ذینفعان، مسوولیت حائز اهمیتی در فرایند شفاف سازی و فعالیت‌های اجتماعی، تبادل اطلاعات، تحقق اصل پاسخگویی سازمان، به ویژه در بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی کشور را بر عهده دارد. امروزه روابط عمومی نه به عنوان یک سامانه تشریفاتی و حتی اجرایی بلکه به عنوان یک سامانه مشورتی و مدیریتی و به عنوان عنصر اصلی در ارتقا و پیشرفت هر سازمانی جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی افزود: روابط عمومی در سازمان، به مثابه چشم تیز بین سازمان و آیینه تمام نمای فعالیت‌ها و استراتژی‌های شرکت است که می‌تواند زمینه جذب منابع بهتر و کارآمدتر از محیط را فراهم کند. از سوی دیگر، این نهاد ارتباطی می‌تواند به برقراری ارتباط با افراد و بخش‌های داخلی سازمان زمینه‌ساز مشارکت کارکنان، انعکاس فعالیت‌ها و تلاش‌های بنگاه‌ها در تحقق اهداف شرکت و تعهدات سازمان در مقابل ذی‌نفعان پرداخته و با ایجاد انسجام و تشویق و ترغیب افراد به همراهی و همکاری موثر و مداوم در اجرای استراتژی‌های اصلی سازمان موفق‌تر شود؛ بنابراین مجموعه فعالیت‌های روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی درون و بیرون سازمان از اهمیت ویژه‌ای در تحقق اهداف استراتژیک سازمان برخوردار است. امروزه در تمام دنیا سازمان‌های موفق سازمان‌هایی هستند که مدیران و کارکنان روابط عمومی آن‌ها بدانند که چگونه باید به شکلی شفاف و آگاهانه به تجزیه و تحلیل امور سازمان خود و رفع و رجوع مسائل بپردازند و نقش مهم خود را در تعیین سمت و سوی سیاست‌های همگانی ایفا کنند.

تلاش روابط عمومی فولاد سفید دشت برای توسعه ارتباطات و حل مشکلات

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد سفید دشت تصریح کرد: واحد روابط عمومی شرکت فولاد سفید دشت چهار محال و بختیاری، در راستای وظایف ذاتی و بنیادی خود، علاوه برانعکاس فعالیت‌ها، تلاش‌ها و موفقیت‌های کسب شده شرکت، با ایجاد ارتباط موثر با سایر ذی‌نفعان و انجام تعهدات و مسوولیت‌های اجتماعی، اقدامات و عملکرد مطلوبی از خود ارئه کرده است. به همین جهت این واحد همگام با سیاست‌های کلان شرکت، سعی در توسعه ارتباط با نهاد‌ها و سازمان‌های استان و کمک به حل مشکلات آن‌ها تا حد امکان به ایفای وظایف و رسالت راستین روابط عمومی پرداخته است.

کوهی خاطرنشان کرد: آنچه در روابط عمومی ضامن موفقیت محسوب می‌شود هنر، دانش و خلاقیت فعالان این عرصه است؛ روابط عمومی بدون دانش و تخصص نمی‌تواند کار‌های خلاقانه انجام دهد لذا روابط عمومی در صورتی موفق است که دارای دانش، سلیقه، خلاقیت و ابتکار باشد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده