تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۳۶
بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۲۱۲۷۲۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
حسین‌زهی:

گام‌های سه‌گانه مجلس ترمز قیمت مسکن را کشیده است

‌می‌متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: تصویب و تدوین قوانین سه گانه حوزه مسکن شامل مالیات بر خانه‌های خالی، جهش تولید مسکن و مالیات بر عائدی سرمایه روند کاهشی قیمت خانه را به همراه دارد.

به گزارش می‌متالز، اسماعیل حسین زهی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص کاهش قیمت مسکن در اردیبهشت‌ماه سال جاری و تداوم این روند کاهشی در ماه‌های اخیر، گفت: در آغاز به کار مجلس یازدهم یکی از مشکلات اساسی مردم بالا بودن قیمت مسکن بود که مجلس با تصویب مالیات بر خانه‌های خالی اولین گام خود را در این حوزه برداشت.

نماینده مردم خاش، میر جاوه، بخش‌های نصرت آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی از بانک‌ها در کلان‌شهر‌ها به صورت بنگاه اقتصادی عمل کرده و حضور در بازار مسکن را بدون پرداخت مالیات به عنوان سرمایه محاسبه می‌کردند، ادامه داد: با تصویب مالیات بر خانه‌های خالی و محاسبه مالیات به صورت پلکانی مسکن دیگر جنبه سرمایه‌ای ندارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گام دوم مجلس در راستای ساماندهی بازار مسکن تصویب قانون جهش تولید مسکن بود، تصریح کرد: هرچند قانون جهش تولید مسکن در شورای نگهبان درحال بررسی است، اما تصویب آن در کاهش قیمت مسکن نقش بسیار زیادی داشته است.

حسین‌زهی با تاکید بر اینکه نهایی شدن و ابلاغ قانون مالیات بر عائدی سرمایه نیز قیمت مسکن را کاهش می‌دهد، عنوان کرد: با اجرایی گام‌های سه گانه مجلس می‌توان شاهد تداوم سیر نزولی قیمت مسکن که در چهار سال اخیر رشد چشمگیری داشته است، بود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده