تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۴۱
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۲۱۲۷۵۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ایمیدرو منطقه ویژه اقتصادی کاشان را به عنوان کار جنبی لحاظ نکند

‌می‌متالز - نماینده مردم کاشان و آن و بیدگل با بیان اینکه ایمیدرو منطقه ویژه اقتصادی کاشان را به عنوان کار جنبی لحاظ نکند، گفت: اعتبارات تخصیص یافته راهگشا نیست و باید منطقه ویژه اقتصادی در اولویت باشد.

به گزارش می‌متالز، نماینده مردم کاشان و آن و بیدگل با بیان اینکه ایمیدرو منطقه ویژه اقتصادی کاشان را به عنوان کار جنبی لحاظ نکند، گفت: اعتبارات تخصیص یافته راهگشا نیست و باید منطقه ویژه اقتصادی در اولویت باشد.

سیدجواد ساداتی‌نژاد ظهر امروز در اتاق بازرگانی کاشان، ضمن اشاره به سفر یک روزه وزیر صمت به منطقه کاشان و آران و بیدگل اظهار داشت: کاشان یک شهر صنعتی است و علاوه بر برند صنعتی به شهری فرهنگی نیز معروف است و وجود واحد‌های تولید و کارخانجات متعدد گواه این مطلب است.

وی با بیان اینکه کاشان به تنهایی از برخی استان‌ها کارخانه و واحد تولیدی بیشتر داریم، افزود: اگر بر اساس بیمه تامین اجتماعی خانواده کارگری را در نظر بگیریم یک جمعیت ۳۰۰ هزار نفری را کارگران این منطقه به خود اختصاص می‌دهند و بر همین اساس اتاق بازرگانی کاشان مستقل از استان اصفهان کار می‌کند.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شهر کاشان را شهر خیرساز دانست و ابراز داشت: ۷۴ درصد از مدارس ما را خیران ساختند و این مهم نشان می‌دهد که خیران در زمینه‌های مختلف فعال هستند و این موضوع نشان از فعالیت زیادی خیران در منطقه کاشان است.

وی ضمن اشاره به عمل به وعده وزیر صمت در زمینه تفویض اختیارات حوزه جهاد کشاورزی گفت: با توجه به پتانسیل بالای شهرستان کاشان در حوزه صنعت درخواست داریم تا اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان به صورت مستقل روند کاری خود را پیش ببرد؛ وزرات صمت می‌تواند منطقه کاشان را با مرکز استان‌های دیگر مقایسه کند و این موضوع نشان می‌دهد از حداقل ۱۰ مرکز استان بالاتر است.

ساداتی‌نژاد ضمن اشاره به محدودیت‌های اداره صمت کاشان در بخش‌های مختلف به ویژه حوزه معادن تصریح کرد: از وزرات صمت درخواست داریم که اداره صمت کاشان به صورت مستقل عمل کند و در این شرایط بسیاری از مشکلات صنعتگران کاسته و بروکراسی اداری حذف می‌شود.

وی ضمن اشاره به صدور ۱۵ ساله منطقه ویژه اقتصادی به وسعت یک هزار و ۳۰۰ هکتار تاکید کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته ۲۵۰ هکتار از این منطقه فنس‌کشی شده و با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده امور برق، آب و گاز آن شروع شده است و درخواست داریم ایمیدرو منطقه ویژه اقتصادی کاشان را به عنوان کار جنبی خود لحاظ نکند چراکه ۳۰۰ میلیارد تومان برای یک منطقه ویژه اقتصادی در کاشان با این فضا اصلا عددی نیست چراکه تنها زیرساخت‌های برق آن ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه در برابر دارد.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس ضمن اشاره به دریاچه نمک به عنوان پتانسیل ویژه در منطقه آران و بیدگل افزود: ۴۶ درصد از وسعت دریاچه نمک در آران و بیدگل اختصاص دارد در حالی که سهم آران و بیدگل از این دریاچه بسیار ناچیز است و اندک برداشتی از این دریاچه باید مجوز از سازمان صمت استان قم داشت و درخواست داریم حق آران و بیدگل از این دریاچه احقاق شود.

وی با بیان اینکه با دستور وزیر پنج هزار هکتار شهرک صنعتی جدید در کاشان شناسایی می‌شود که خبری خوش برای صنعتگران محسوب می‌شود، ابراز داشت: ۲۰۰ میلیارد تومان برای تامین زیرساخت‌های آن در نظر گرفته شده است که از تمامی عوامل و مسوولان در این زمینه تشکر و قدردانی می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده