تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۴۲
بازدید: ۴۴۶
کد خبر: ۲۱۲۸۲۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در پی کسری عرضه؛

قیمت آلومینیوم ۳۰۰۰ دلاری می‌شود

‌می‌متالز - بهای جهانی هر تن آلومینیوم پس از آنکه به بالاترین تراز سه ساله خود یعنی ۲۵۳۵ دلار صعود کرد، در نیمه دوم ماه می‌به زیر ۲۴۵۰ دلار کاهش یافت، اما در آخر هفته بار دیگر موتور محرکش روشن و با هجوم به سمت شکستن رکورد خود تا حد ۲۵۰۶ دلار بالا آمد.

به گزارش می‌متالز، ایالات متحده و اروپا در هفدهم ماه می‌سال جاری اعلام کردند که مذاکرات خود به منظور رسیدگی به دستیابی ظرفیت بیش از حد فولاد و آلومینیوم را آغاز کرده اند و در عین حال توافقی میان آن‌ها صورت گرفته است که اختلافات خود را در جهت دامن زدن به تعرفه‌ها تشدید نکنند.

در همین راستا در سایر نقاط، اخیراً قیمت‌ها با چشم انداز تقاضای قوی حمایت شده اند، آخرین اطلاعات نشان می‌دهد که واردات آلومینیوم چین در آوریل ۳۶.۱ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته و نسبت به سال گذشته ۱۶۵.۲ درصد جهش داشته است.

با نگاهی به مسیر پیش رو، مشاهده می‌شود که نرخ آلومینیوم تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۳۰۰۰ دلار در هر تن افزایش می‌یابد، چرا که فعالان بازار معتقدند که بازار فلز نقره‌ای در سال ۲۰۲۲ با کسری عرضه ۴۸۰ هزار تنی و در سال ۲۰۲۳ با کسری عرضه ۱.۰۸ میلیون تنی مواجه خواهد شد.

گفتنی است قیمت جهانی آلومینیوم طی هفته گذشته ۶ درصد و از ابتدای سال جاری میلادی ۲۶ درصد رشد داشته است.

منبع: بورس کالای ایران

عناوین برگزیده