تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۰۴
بازدید: ۲۶۵
کد خبر: ۲۱۲۹۱۱
سرویس خبر : صنایع کوچک

داخلی سازی ۷۰ درصدی لوازم خانگی/خودکفایی در تولید لوازم بزرگ و نیاز به واردات وسایل کوچک

‌می‌متالز - مدیرکل صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت با بیان اینکه میانگین داخلی سازی لوازم خانگی در کشور ۷۰ درصد است، گفت: در زمینه اقلام بزرگ لوازم خانگی هیچ نیازی به واردات نداریم، ولی هنوز در تامین برخی لوازم خانگی کوچک با مشکل مواجه هستیم.

به گزارش می‌متالز، کیوان گردان مدیرکل صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت درباره وجود گارانتی‌های تقلبی برای لوازم خانگی قاچاق گفت: موضوع گارانتی بیشتر به سازمان حمایت مربوط است، چرا که گارانتی تعهد برای حفظ حقوق مصرف کننده است و سازمان حمایت به عنوان متولی اصلی در این حوزه پاسخگو خواهد بود. حتی اگر برخورد و کشفی هم بنا باشد، اتفاق بیفتد با هماهنگی این سازمان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در چند روز آینده مجدد برای سال جدید جلسه‌ای خواهیم داشت تا برنامه ریزی سالانه در این حوزه مشخص شود. سیاست گذاری‌های کلی با ستاد مبارزه با قاچاق است، اما بخش‌های مختلف وزارت صمت برای بهبود بازار لوازم خانگی و حمایت از حوزه تولید تلاش می‌کنند.

مدیرکل صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت تصریح کرد: امروز ما در در اقلام بزرگ لوازم خانگی هیچ نیازی به واردات نداریم و تولیدات داخلی می‌تواند تمام نیاز کشور را پاسخگو باشد، اما هنوز در تامین برخی اقلام کوچک با مشکل مواجه هستیم. در تولید اقلامی مثل گوشت کوب برقی، ماکروویو، چای ساز و مواردی از این قبیل تولیدات داخلی کفاف نیاز کشور را نمی‌دهد که با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده به مرور در تمام آن‌ها خودکفا خواهیم شد.

وی افزود: سال گذشته ۱۵ میلیون دستگاه تولید لوازم خانگی کوچک و بزرگ در کشور داشتیم که نسبت به سال ۹۸ حدود ۶ میلیون دستگاه بیشتر بود و رشد ۷۰ درصدی داشت به طوری که رکورد تولید لوازم خانگی در کشور شکسته شد.

وی ادامه داد: هدف گذاری برای تولید لوازم خانگی در سال ۹۹ میزان ۱۲ میلیون دستگاه بود که حدود ۳ میلیون فراتر از این هدفگذاری، تولید داشتیم و این امر نشان دهنده روند روبه رشد این صنعت در کشور است.

گردان با بیان اینکه با خودکفایی در تولید لوازم خانگی بیش از ۳ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی شد، تاکید کرد: در حال حاضر نیازی به برند‌های خارجی نداریم و باید مشکلاتی از قبیل قاچاق کالا در این بخش با کمک دستگاه‌های مسئول رفع شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده