تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۱
بازدید: ۳۶۱
کد خبر: ۲۱۲۹۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تحلیل تکنیکال و بنیادی یک نماد فولادی/ فخوز چه اهداف قیمتی را پیش رو دارد؟

‌می‌متالز - فخوز امروز معاملات متعادل و نزدیک به صفر تابلو داشت بطوری که می‌توان گفت فعلا خریدار و فروشنده در این قیمت‌ها به تعادل رسیده اند و این ویژگی مثبت که سهم نقد شونده است در طول یکسال گذشته عموما با فخوز بوده است. روند قیمتی فخوز در روز‌های آینده چگونه خواهد بود؟

به گزارش می‌متالز، فخوز امروز معاملات متعادل و نزدیک به صفر تابلو داشت بطوری که می‌توان گفت فعلا خریدار و فروشنده در این قیمت‌ها به تعادل رسیده اند و این ویژگی مثبت که سهم نقد شونده است در طول یکسال گذشته عموما با فخوز بوده است. در پایان معاملات امروز نزدیک به ۷ میلیون برگه سهم و پایانی ۰.۲ درصد مثبت بسته شد.

تحلیل بنیادی فخوز | افزایش فصل به فصل سود


فخوز در طول یکسال گذشته (سال مالی ۹۹) موفق شده بود که سود هر سهم فصلی خود را فصل به فصل افزایش دهد و این روند رو به رشد در ماه‌های اخیر از سال جاری نیز ادامه داشته است بطوری که انتظار می‌رود سود کل سال ۹۹ به ۲۱۰ تومان برسد و برای سال پیش رو با مفروضات دو ماهه اخیر انتظار می‌رود سود هر سهم فخوز به بیش از ۳۰۰ تومان نیز برسد با این حساب شرکت الان با P/E فوروارد کمتر از ۵ واحد معامله می‌شود.

 

تحلیل تکنیکال و بنیادی یک نماد فولادی/ فخوز چه اهداف قیمتی را پیش رو دارد؟

گزارش ماهانه فخوز نشان می‌دهد که در اردیبهشت ۱۴۰۰ موفق به فروش ۳،۹۳۷ میلیارد تومان محصول شده است که نسبت به ماه گذشته رشد ۱۶ درصدی داشته است. لازم به توضیح است که میانگین فروش ماهانه شرکت تا پایان این ماه مبلغ ۳،۶۶۷ میلیارد تومان بوده که فروش این ماه نسبت به میانگین فروش ماهانه ۷ درصد بیشتر بوده است. نرخ فروش اسلب در بازار داخلی با رشد ۲۰ درصدی نسبت به ماه قبل به ۱۶.۶ میلیون تومان به ازای هر تن رسیده و شمش ۹ درصد گران‌تر از فروردین و در حدود ۱۱.۸ میلیون تومان در هر تن گزارش شده است. نرخ صادراتی اسلب همانند ماه قبل حدود ۱۳ میلیون تومان و بیلت با کاهش ۴ درصدی حدود ۱۲ میلیون تومان در هر تن بوده است بوده است. لازم به ذکر است در روز‌های جاری نرخ محصولات فخوز در بورس کالا بالاتر از میانگین اردیبهشت قیمت می‌خورد.

تحلیل تکنیکال فخوز | حد ضرر سهم کجاست؟

 

تحلیل تکنیکال و بنیادی یک نماد فولادی/ فخوز چه اهداف قیمتی را پیش رو دارد؟

فخوز سهم بنیادی است که در یکسال اخیر و در دوران ریزش بازار افت چندانی نکرده است که قسمتی از این موقعیت را مرهون رشد قیمت‌های جهانی کامودیتی هاست. اما در نمودار قیمت فخوز توانسته است تا فیبوی ۰.۳۸ درصد اصلاح قیمت را ریکاوری کند و به محض بهبود شرایط بازار سهم شانس آن را دارد که قیمت را تا فیبوی ۰.۶۱ اصلاح در ۱۷۰۰ تومان و پس از آن تا اوج قبلی در ۲۰۰۰ تومان ریکاوری کند. حد ضرر سهم در محدوده ۱۴۰۰ تومان قرار دارد.

منبع: نبض بورس

عناوین برگزیده