تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۰۶
بازدید: ۴۲۰
کد خبر: ۲۱۲۹۸۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:

معادن غیرفعال آذربایجان غربی تعیین تکلیف می شوند

می متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: معادن دارای پروانه بهره برداری استان به بیش از ۵۰۰ مورد رسید.

به گزارش می‌متالز، معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی گفت: معادن دارای پروانه بهره برداری استان به بیش از ۵۰۰ مورد رسید.

پریسا عابدپور با بیان اینکه طی سال گذشته ۶۰ فقره پروانه بهره برداری صادر شده است و برای به بهره برداری رسیدن این معادن بیش از ۵۵۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است، گفت: هم اکنون ۵۸ معدن دارای گواهی کشف در استان با ذخیره قطعی ۲۲ میلیون و ۹۹۱ هزار تن و حجم سرمایه گذاری بیش از ۵۸۴ میلیارد ریال در حال تکمیل عملیات اکتشافی خود هستند که در آینده به بهره برداری خواهند رسید.

عابدپور خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۰۴ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر هستند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان از شناسایی ۱۹۶ معدن غیرفعال در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۰ معدن طی سال گذشته فعال شده و مابقی بر اساس قانون این معادن به زودی تعیین تکلیف می‌شوند.

وی با اشاره به حجم سرمایه گذاری در معادن استان نیز گفت: طی سال گذشته در بخش معادن استان حجم سرمایه گذاری بیش از ۱۵ درصد افزایش داشته است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بااشاره به موضوع خام فروشی مواد معدنی بیان کرد: در راستای جلو گیری از خام فروشی مواد معدنی استان و ایجاد ارزش افزوده مواد معدنی در داخل استان حدود ۶۶۵ واحد فرآوری مواد معدنی در حال فعالیت هستند.

وی ضمن اشاره به ظرفیت بالای استان در حوزه مواد معدنی بخصوص سنگ‌های تزیینی گفت: آذربایجان غربی از لحاظ تنوع مواد معدنی بخصوص انواع سنگ‌های تزیینی در رتبه‌های برتر کشوری قرار دارد.

منبع: ایسنا

عناوین برگزیده