تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۰۷
بازدید: ۴۷۹
کد خبر: ۲۱۲۹۸۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

واگذاری ۶ هزار معدن راکد در کشور/ ارزش معادن کشف شده ۵۰۰ میلیارد دلار است

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه معادن کشف شده قطعی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد دلار بود، گفت: در حوزه واگذاری ۶ هزار معدن راکد در ۳۱ استان انجام می‌شود که یک فرصت جدید برای سرمایه‌گذاری است

به گزارش می‌متالز، علیرضا رزم حسینی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز که عصر امروز در ساوجبلاغ برگزار شد، اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اساس قانون و مقررات مسؤول چند کار در کشور است که تامین گندم یکی از این امورات است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با توجه به تحریم‌های اخیر علی رقم همه مشکلات تراز تجاری ایران در سال گذشته بالا رفت و به ۷۴ میلیارد دلار رسید که رشد ۸ درصدی را تجربه کرد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه تولید کنندگان کشور یک کار موفق و خوبی در شرایط کرونا انجام دادند، یادآور شد: با حجم مبادلات تجاری رشد صادراتی کشور به خوبی مشاهده شد و در همه رشته‌ها بیش از ۵۰ درصد رشد صنعتی در فروردین ماه به نسبت سال قبل اتفاق افتاد.

رزم حسینی با اشاره به اینکه مصرف برق صنعتی در سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافت، تصریح کرد: در بخش معادن هم معادن کشف شده قطعی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد دلار بود و در حوزه واگذاری ۶ هزار معدن راکد در ۳۱ استان انجام می‌شود که یک فرصت جدید برای سرمایه‌گذاری است.

وی با بیان اینکه وزارت صمت در تسهیلات و مسیر تولید در حال مانع زدایی است و وزارت صمت در شرایط فعلی اقدامات قانونی خود را انجام می‌دهد، ادامه داد: صدور مجوز‌ها بسیار آسان شده و صدور مجوز به بخش صمت با جدیت پیگیری می‌شود.

رزم حسینی با بیان اینکه کسب و کار برای فعالان اقتصادی یا کمترین مانع انجام می‌شود، تصریح کرد: برای تامین آب صنایع بزرگ اقدام کردیم و انتقال آب از دریا به فلات مرکزی ایران انجام شد و اولین خط به طول ۸۲۰ کیلومتر انجام شده و تا خراسان رضوی و اصفهان ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه ۵ هزار مگاوات ظرفیت برای صنایع بزرگ در نظر داریم که تامین کنیم، ادامه داد: ۳۱ هزار مصوبه در سال گذشته داشتیم که ۷۰ درصدد بخش زیادی از آن اجرا شده که قابل توجه است و در سطح ملی هم هر هفته نشست‌های ستاد تسهیل برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه با شرکت‌های بزرگ قرار داد توسعه منعقد کردیم، ادامه داد: باید به سمت توانمند سازی مردم برویم و با ایجاد زیر ساخت در روستا‌ها با ایجاد کسب و کار از مهاجرت روستاییان جلوگیری کرد.

وزیر صمت با بیان اینکه وزارت صمت از منابع شرکت‌های بزرگ تسهیلات پرداخت می‌کند، گفت: اعتبارات و منابع خوبی برای پرداخت وام به استان البرز وجود دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده