تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۳۹
بازدید: ۶۰۰
کد خبر: ۲۱۳۰۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سود ۵۷۰ تومانی برای سهامداران فباهنر

‌می‌متالز - مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع مس شهید باهنر با حضور ۷۷ درصد از سهامداران برگزار و سود ۵۷۰ تومانی برای سهامداران فباهنر در نظر گرفته شد.

به گزارش می‌متالز، مجید ضیائی مدیرعامل شرکت صنایع مس شهید باهنر گفت: در دو سال گذشته در راستای جهش تولید شرکت ممتاز بوده ایم و در سال گذشته رشد خوبی در تولید و افزایش سود خالص داشته‌ایم.

طبق گزارش هیات مدیره به مجمع، ثبت آخرین افزایش سرمایه در سال ۹۷ بوده و شرکت در حال پذیره نویسی افزایش سرمایه جدید است.

ضیائی اضافه کرد: کارخانه سکه‌زنی به دلیل شرایط کاهش ارزش پول ملی حدود ۳ سال است که متوقف شده و با حل موضوع و رفع تصمیم گیری در خصوص حذف ۴ صفر شاهد راه اندازی مجدد این مجموعه خواهیم بود. مس شهید باهنر بزرگترین تولید کننده انحصاری ورق فویل در کشور است. در دوره اخیر اقداماتی انجام شد تا نیاز بازار داخل بر روی برخی از محصولات را پاسخ دهند. به دلیل وجود کرونا در ابتدای سال، صادرات از مسیر ریلی و دریایی هر چند با هزینه بیشتر انجام شد.

وی افزود: کارخانه لوله مسی که بعد از بهره برداری به تولید نرسیده بود، اما سال گذشته به تولید رسید. سال ۹۹ این مجموعه حدود ۱۳۰۰ تن تولید انجام داد که دو برابر سال قبل بوده است. جمع کل صادرات شرکت از ۹۳۱ تن به ۱۵۰۴ تن رسید که بیش از ۱۰ میلیون دلار عایدی برای شرکت داشته است. در انتهای مجمع فباهنر، تصمیم هیات مدیره بر تقسیم سود ۵۷۰ تومانی به ازای هر سهم شد.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده