تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۰۷
بازدید: ۲۹۱
کد خبر: ۲۱۳۰۷۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
نگاهی بر روند تولید در واحد‌های آلومینیومی در فروردین ۱۴۰۰؛

میزان تولید شمش خالص آلومینیوم به ۵۰ هزار تن هم نرسید

‌می‌متالز - آمار تولید واحد‌های آلومینیوم سازی کشور در فروردین ماه ۱۴۰۰ منتشر شد که بر اساس آن کل شمش خالص تولید شده آلومینیوم به میزان ۴۱ هزار و ۶۴۱ تن به ثبت رسیده است.

به گزارش می‌متالز، بر اساس جدول منتشر شده از سوی سازمان ایمیدرو، شرکت آلومینیوم المهدی در فروردین ماه ۱۴۰۰ توانست شمش خالص به میزان ۱۵ هزار و ۹۶ تن تولید کند.

شرکت آلومینیوم جنوب نیز به عنوان یکی از تولیدکنندگان مهم در صنعت آلومینیوم به شمار می‌آید نیز طی یک ماه اول امسال رقم ۸ هزار و ۹۸۴ تن شمش خالص تولید کرده است.

شرکت آلومینای ایران یکی از تولیدکنندگان ماده اولیه تولید آلومینیوم شناخته شده است، اما در راستای تکمیل زنجیره ارزش، تولید شمش آلومینیوم نیز در برنامه‌های این شرکت تعریف شده است. بر اساس اطلاعات موجود، شرکت آلومینای ایران در مدت یک ماهه اول امسال بوکسیت به مقدار ۷۴ هزار و ۲۳۷ تن، هیدرات آلومینیوم ۳۲ هزار و ۵۶۱ تن، پودر آلومینا ۱۹ هزار و ۲۳۸ تن، آهک به میزان ۱۳ هزار و ۷۷۶ تن و در نهایت شمش خالص آلومینیوم نیز به مقدار ۲ هزار و ۹۶۱ تن تولید کند.

شرکت ایرالکو یکی دیگر از تولیدکنندگان شمش آلومینیوم در ایران است و توانسته در فروردین ۱۴۰۰ شمش خالص به مقدار ۱۴ هزار و ۶۰۰ تن تولید کند. همچنین از دیگر تولیدات صورت گرفته طی مدت یادشده آلیاژ به میزان ۲۰۷ تن و بیلت آلومینیومی به میزان ۵۶۰ تن میتوان اشاره کرد.

در مجموع میزان شمش خالص آلومینیوم تولید شده در یک ماهه فروردین ۱۴۰۰ به میزان ۴۱ هزار و ۶۴۱ تن بوده است و پودر آلومینا ۱۹ هزار و ۲۳۸ تن و بوکسیت به مقدار ۷۴ هزار و ۲۳۷ تن (ماده اولیه تولید شمش آلومینیوم) به ثبت رسیده است. آلیاژ و بیلت آلومینیومی نیز طی مدت یادشده به ترتیب به میزان ۲۰۷ تن و ۵۶۰ تن تولید شده اند.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده