تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۱
بازدید: ۶۴۳
کد خبر: ۲۱۳۰۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در حاشیه بیست و چهارمین همایش بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ صورت می‌گیرد؛

دیدار رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با وزیر تجارت اتحادیه اوراسیا

‌می‌متالز - معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت که برای شرکت در بیست و چهارمین همایش بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ در فدراسیون روسیه به سر می‌برد، ضمن ایراد سخنرانی در این همایش با آندری اسلپنوف، وزیر تجارت اتحادیه اوراسیا دیدار و گفتگو خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، حمید زادبوم پس از سخنرانی خود در پنل «همکاری‌های بین منطقه‌ای در اوراسیا در شرایط پساکرونا» با حضور وزیر بازرگانی اوراسیا شرکت میکند.

میرهادی سیدی، مشاور امور بین‌الملل و توافق‌نامه‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران که به عنوان سر تیم مذاکراتی ایران در این سفر حضور دارد و طی دو روز آینده با سرتیم مذاکراتی اتحادیه اقتصادی اوراسیا دیدار و گفتگو خواهد کرد، اظهار داشت: این همایش بزرگ‌ترین رویداد اقتصادی و سیاسی روسیه در سال‌های اخیر بوده که هر ساله توجه بسیاری از سیاستمداران، بازرگانان و روسای شرکت‌‎های بزرگ بین‌المللی و رسانه‌های بزرگ را به خود جلب می‌کند.

وی افزود: هر ساله علاوه بر رئیس جمهور روسیه، اکثر معاونان نخست وزیر روسیه، تمامی وزرای اقتصادی دولت، اکثر استانداران و روسای سازمان‌های دولتی و شرکت‌های بزرگ روسی اعم از دولتی و خصوصی در این همایش شرکت کرده و با مقامات و تجار سایر کشور‌ها دیدار و تبادل نظر کرده و در پنل‌ها و میزگرد‌های برگزار شده به سخنرانی می‌پردازند.

همچنین، در خلال این سفر، هیات ایرانی طی ملاقات با وزیر انرژی روسیه و دبیرکل اتحادیه اقتصادی اوراسیا، آخرین وضعیت همکاری‌های اقتصادی دوجانبه درچارچوب کمیسیون دائمی همکاری‌های تجاری و بازرگانی دو کشور را مورد بررسی قرار میدهند.

در ادامه این سفر، هیات ایرانی با مدیرعامل شرکت «روس هیدرو» دیدار و گفتگو کرده و از چند شرکت روسی بازدید خواهند کرد.
خاطرنشان می‌سازد، هیات ایرانی کمیسیون دائمی همکاری‌های تجاری و بازرگانی ایران و روسیه در راس هیاتی بلندمرتبه با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو، حمید زادبوم، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه برای حضور در بیست و چهارمین همایش بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ در روسیه به سر می‌برند.

گفتنی است، بیست و چهارمین همایش اقتصادی بین‌المللی سن پترزبورگ با موضوع اصلی «تأثیر همه گیری ویروس کرونا در اقتصاد جهان» از تاریخ ۱۲ تا ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ برابر با ۲ الی ۵ ژوئن در مرکز اکسپوفروم شهر سن پترزبورگ برگزار می‌شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده