تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۵۱
بازدید: ۵۰۵
کد خبر: ۲۱۳۰۹۶
سرویس خبر : انرژی

قیمت نفت در بالاترین سطح ۱۵ ماهه حفظ شد

‌می‌متالز - با چشم‌انداز افزایش تقاضای سوخت، قیمت نفت پس از رسیدن به بالاترین سطح ۱۵ ماهه، در همان قیمت بالا باقی ماند.

به گزارش می‌متالز، با وجود انتظارات برای افزایش تقاضای سوخت در فصل رانندگی و تابستان در ایالات متحده همزمان با توافق اوپک پلاس برای افزایش تولید، قیمت نفت بالا رفت، نفت برنت به بالای ۷۱ دلار رسید و در بالاترین نرخ از ماه مارس به معاملات خود ادامه داد. معاملات آتی نفت خام برنت در آگوست ۹۳ سنت یا ۱.۳ درصد کاهش یافت و به ۷۰.۲۵ دلار در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت ایالات متحده در جولای ۱.۴۰ دلار یا ۲.۱ درصد افزایش یافت و به ۶۷.۷۲ دلار رسید.

گفته می‌شود که تقاضای بنزین در روز یکشنبه در ایالات متحده، ۹.۶ درصد بالاتر از میانگین چهار یکشنبه قبلی بود. این بالاترین تقاضای یکشنبه از تابستان ۲۰۱۹ بود. طبق نظرسنجی اولیه رویترز پیش بینی می‌شد که ذخایر نفت خام ایالات متحده هفته گذشته ۲.۱ میلیون بشکه کاهش یابد. انتظارات مبنی بر اینکه تولید بیشتری به بازار عرضه خواهد شد، سود را محدود کرد.

اوپک گفت: اوپک پلاس در جلسه روز سه شنبه خود نیز توافق کردند که به کاهش تدریجی عرضه ادامه دهند، در حالی که تولیدکنندگان در برابر افزایش احتمالی تولید نفت ایران، به دنبال بهبود تقاضای نفت هستند. اوپک پلاس در ماه آوریل تصمیم گرفت از ماه می‌تا جولای عرضه ۲.۱ میلیون بشکه در روز را به بازار برگرداند، افزایش تقاضای جهانی با وجود موارد ابتلای زیاد کرونا در هند، سومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان مورد انتظار است. به نظر می‌رسد تا زمانی که شیوع مجدد کرونا رخ نداده دستور العمل کنونی اوپک مناسب باشد.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده