تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۰۸
بازدید: ۲۹۰
کد خبر: ۲۱۳۱۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیت کوین به سمت دومین سقوط بزرگ قیمت خود حرکت می‌کند

‌می‌متالز - بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان یعنی بیت کوین می‌تواند دومین سقوط ماهانه خود را ثبت کند چرا که رکود دارایی‌های دیجیتال در ماه مه از ۳۷ درصد گزارش شده در نوامبر ۲۰۱۸ فراتر رفته است.

به گزارش می‌متالز، بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان یعنی بیت کوین می‌تواند دومین سقوط ماهانه خود را ثبت کند چرا که رکود دارایی‌های دیجیتال در ماه مه از ۳۷ درصد گزارش شده در نوامبر ۲۰۱۸ فراتر رفته است.

با توجه به داده‌های Bitstamp، هر بیت کوین روز دوشنبه تا ساعت ۱۴:۲۸ به وقت گرینویچ نزدیک به ۳۶۴۲۶ دلار معامله شد و در ماه مه کاهش قیمت تقریباً ۳۷.۵ درصدی را ثبت کرد. این سقوط قیمت نسبت به رکورد ۴۰ درصدی در سپتامبر ۲۰۱۱ فقط اندکی فاصله دارد.

در طول فروش گسترده بیت کوین، این ارز دیجیتال در تاریخ ۲۴ مه حدود ۳۱۲۲۷ دلار را ثبت کرد که کاهش بیش از ۵۰ درصدی نسبت به اوج خود در ماه آوریل نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، ترس از سرکوب ارز‌های رمزپایه چین، همراه با مقررات پیش رو در ایالات متحده و اظهارات جنجالی ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، همگی دلیلی برای افزایش فشار بر بازار این ارز رمزنگاری شده هستند.

اعلام غیرمنتظره ماسک طی ماه گذشته میلادی مبنی بر تعلیق خرید وسایل نقلیه تسلا با استفاده از بیت کوین، به دلیل نگرانی‌های زیست محیطی، امید‌ها را برای پذیرش گسترده بیت کوین از سوی دیگر شرکت ها، از بین برد. بیت کوین یک سیستم غیرمتمرکز ارز رمزنگاری شده مبتنی بر فناوری بلاکچین است. این رمزارز توسط هر کاربر عضو این سیستم قابل صدور است.

مفهوم این سیستم در نوامبر ۲۰۰۸ اعلام شد، اما در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی را به دست آورده است.

این در حالی است که کارشناسان رمز ارز‌ها اخیراً تاکید کرده بودند که سرمایه گذاری بر روی بیت کوین و برخی ارز‌های دیجیتال اشتباه است چرا که به احتمال زیاد به زودی قیمت‌ها نزولی خواهند شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده