تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۱۵
بازدید: ۷۲۳
کد خبر: ۲۱۳۱۰۵
سرویس خبر : انرژی

بدهی نیروگاه‌های کوچک برق چرا پرداخت نمی‌شود؟

‌می‌متالز - رئیس خانه صنعت معدن و تجارت ایران با بیان اینکه اگر بدهی نیروگاه‌ها پرداخت شود به طور حتم آن‌ها توسعه فعالیت داده و بخشی از کسری برق کشور تأمین خواهد شد، گفت: امروز بخش صنعت کشور با کمبود برق روبه رو است و هیچ کس پاسخگوی زیان آن‌ها نیست.

به گزارش می‌متالز، سید عبدالوهاب سهل آبادی، با اشاره به اینکه در جلسه امروز با هیأت مدیره انجمن نیروگاه‌های کوچک گله زیادی از عدم پرداخت بدهی نیروگاه‌ها توسط اداره برق عنوان شد، گفت: سهم نیروگاه‌های کوچک در تولید برق قابل قبول است، اما متأسفانه دولت تمایلی به توسعه فعالیت آن‌ها نداشته و مدام سنگ اندازی می‌کند.

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت ایران افزود: امروز بخش صنعت کشور با کمبود برق روبه رو است و هیچ کس پاسخگوی زیان آن‌ها نیست جالب اینجاست به جای رفع این مشکل فقط در قالب جداول بدون برنامه ریزی شده خاموشی‌ها را اعلام می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر بدهی نیروگاه‌ها پرداخت شود به طور حتم آن‌ها توسعه فعالیت داده و بخشی از کسری برق کشور تأمین خواهد شد، تصریح کرد: نکته اینجاست اداره برق مدام از نبود نیروگاه برای تولید برق صحبت می‌کند در حالی که بدهی همین تعداد نیروگاه فعال در کشور را هم پرداخت نمی‌کند.

سهل آبادی اضافه کرد: امروز صنعت کشور نیازمند کمک است البته با سکوت مسوولین در رفع مشکلات ما با ارزیابی خسارت واحد‌های تولیدی در هر استان شکایت خود را به دادستان کل کشور خواهیم برد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده