تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۴۰
بازدید: ۴۷۹
کد خبر: ۲۱۳۲۸۰
پس از پیگیری‌های یک ساله نماینده بروجرد صورت گرفت؛

تخصیص اعتبار جهت تکمیل سد آبسرده/بروجرد شهر پر آب، اما تشنه

‌می‌متالز - نماینده مردم بروجرد در مجلس از اختصاص اعتبار جهت تکمیل سد آبسرده پس از یک سال پیگیری‌های خود در مجلس یازدهم و رایزنی با مسئولان مربوطه خبر داد.

به گزارش می‌متالز، فاطمه مقصودی با اشاره به راه‌اندازی مجدد ساخت و تکمیل سد آبسرده در شهرستان بروجرد، گفت: خوشبختانه توانستم طی یک سال نمایندگی در مجلس شورای اسلامی مجوز از سرگیری ساخت و تکمیل سد آبسرده که کلنگ آن حدود ۱۸ سال قبل زده شده را از وزیر نیرو گرفته و عملیاتی اجرایی آن از هفته دولت آغاز خواهد شد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه حوزه انتخابیه اینجانب بارندگی و آب فراوان دارد، اما به دلیل عدم جمع‌آوری آب‌ها و نساختن سد، این آب‌ها تبدیل به سیل شده و به سمت استان دیگر می‌رود، درواقع از طرفی زمین‌های بروجرد تشنه هستند و روستا‌ها از بی‌آبی متروکه شده‌اند، از طرفی دیگر آب منطقه موجب سیل در شهرستان دیگر می‌شود.

وی توضیح داد: از آنجا که اعتبار لازم جهت تکمیل سد آبسرده طی ۱۸ سال گذشته قطره‌چکانی تزریق شده، تنها ۴۲ درصد کار پیش رفته است لذا طی یک سال نمایندگی خود، این مهم را با جدیت پیگیری کرده و جلسات متعددی با وزیر نیرو، رئیس سازمان برنامه و بودجه و دیگر مسئولان مربوطه برگزار کردم و در ادامه توانستم مجوز لازم برای اختصاص اعتبار به این سد را اخذ کنم، همچنین در ادامه اعتبار توافق شده در لایحه بودجه لحاظ شد، به تصویب مجلس رسید و اکنون به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

عضو هیات رییسه کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها مجلس با تاکید بر اینکه اگر سد مذکور طی یک الی دو سال آینده به بهره‌برداری نرسد مردم منطقه تا چند سال آینده آب برای شرب نخواهند داشت، گفت: اکنون با ورود بخش خصوصی، سد تکمیل می‌شود و بانک به سرمایه‌گذار بدهکار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده