تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۲۶
بازدید: ۳۱۵
کد خبر: ۲۱۳۳۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تفاهمنامه همکاری بانک تجارت و ایران خودرو منعقد شد

‌می‌متالز - تفاهمنامه سه‌جانبه بانک تجارت، شرکت ایران خودرو و ساپکو بین دولت‌آبادی و مقیمی مدیران عامل بانک تجارت و شرکت ایران خودرو تبادل شد.

به گزارش می‌متالز، مراسم امضای تفاهمنامه همکاری بانک تجارت، شرکت ایران خودرو و ساپکو یازدهم خردادماه در ساختمان قدیمی بانک بازرگانی سابق واقع در میدان امام خمینی (ره) برگزار شد.

دولت‌آبادی مدیرعامل بانک تجارت در مراسم انعقاد این تفاهمنامه با اشاره به همکاری استراتژیک این بانک با شرکت ایران خودرو گفت: حمایت از تولید و صنعت کشور همواره یکی از برنامه‌های اصلی بانک تجارت به شمار رفته و تفاهمنامه امروز نیز همکاری مستحکمی را در راستای حمایت از صنعت قطعه‌سازی کشور بین سه مجموعه بانک تجارت، شرکت ایران خودرو و شرکت ساپکو پایه‌ریزی کرده است.

مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به اهداف بانک تجارت در سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها» به ویژه در زمینه تامین مالی شرکت‌های تولیدکننده محصولات ساخت ایران گفت: بر اساس این تفاهمنامه بانک تجارت با تضامین ایران خودرو و ساپکو جمعا مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات به قطعه‌سازان کشور پرداخت خواهد کرد.

دولت‌آبادی همچنین به سابقه همکاری بانک تجارت و مجموعه ایران خودرو اشاره کرد و افزود: یکی از دغدغه‌های شرکت‌های قطعه‌ساز کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش به‌منظور به کارگیری هرچه بیشتر ظرفیت تولید است و این تفاهمنامه ضمن حل این مساله، ظرفیت‌های مطلوب دیگری را برای گسترش همکاری‌های بین بانک، ایران خودرو، ساپکو و شرکت‌های قطعه‌ساز فراهم خواهد کرد.

مقیمی مدیرعامل شرکت ایران خودرو نیز در حاشیه مراسم انعقاد این تفاهمنامه با بیان اینکه بانک تجارت یکی از شرکای استراتژیک ما در حوزه تامن مالی است گفت: بر اساس این توافق، سقف همکاری دو مجموعه با افزایش سه‌برابری از ۵۰۰۰ میلیارد ریال به ۱۵۰۰۰ میلیارد ریال بالغ می‌شود و به این ترتیب تسهیلات به قطعه‌سازان با نرخ ۱۸ درصد به عنوان سرمایه در گردش پرداخت می‌شود.

وی افزود: این تفاهمنامه در راستای داخلی‌سازی قطعات موردنیاز ایران خودرو منعقد شده و با همکاری بانک تجارت از طریق روش‌های جدید تامین مالی، امیدواریم در سال ۱۴۰۰ در زمینه تولید، جهش خوبی را تجربه کنیم.

مقیمی و پیرمحمدی مدیران عامل ایران خودرو و ساپکو و هیات همراه با همراهی مدیرعامل، رئیس، نایب رئیس و اعضای هیات مدیره بانک تجارت در حاشیه انعقاد تفاهمنامه، از بخش‌های مختلف ساختمان قدیمی بانک بازرگانی بازدید به عمل آورده و از تاریخ ۱۲۰ ساله‌ی مجموعه بانک تجارت و بانک‌های تشکیل دهنده آن مطلع شدند.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده